صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی: تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه فضای سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داده است

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۵۲۹۵
وزیر امور خارجه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران ایرانی درباره نشست‌ها و ملاقات‌های خود در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی ۲ روز اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث لبنان و تهاجم رژیم صهیونیستی به این کشور در نشست‌ها و دیدار‌ها از مهم‌ترین موضوع‌ها است که فضای سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: جلسه اضطراری شورای امنیت درباره لبنان با حضور میقاتی، نخست‌وزیر لبنان برگزار شد.

وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه همچنان شورای امنیت به دلیل سیاست آمریکا که از هرگونه به نتیجه رسیدن این جلسه‌ها جلوگیری می‌کند، درباره تصمیم‌گیری در این نشست هم ناکام بود، اما تریبونی ایجاد شد که ایران، لبنان، سوریه و عراق نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه سه نشست وزیران امور خارجه بریکس، مجمع گفت‌وگو‌های آسیا و کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد نیز شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در هر سه نشست موضوع‌های غزه، فلسطین و لبنان مطرح بود؛ نماینده فلسطین در کمیته فلسطین حضور یافت و گزارش مفصلی داد و سپس همه اعضای کمیته علیه جنایت‌های رژیم اسرائیل موضع گرفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: نقش بریکس باید در عرصه بین‌المللی گسترده‌تر شود، به‌ویژه در مسائل اقتصادی باید بتواند به یک قطب جدید تبدیل شود و این اراده کلیه اعضا است؛ کشور‌های متعددی هستند که تمایل دارند به بریکس بپیوندند.

به گفته وزیر امور خارجه، این نشان می‌دهد بریکس دارد جای خود را در نظم نوین جهان باز می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *