صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تحولات لبنان و اراضی اشغالی|

گمانه‌زنی درباره برقراری آتش‌بس؛ میقاتی: ما از حق لبنان برای ثبات دفاع می‌کنیم

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۵۱۱۹
تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان موجی از اعتراض‌ها و درخواست برقراری آتش‌بس را به‌دنبال داشته است.

خبرگزاری میزان - تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان طی روزهای اخیر در میانه انفعال جامعه بین‌المللی ادامه یافته است؛ گزارش‌ها از آغاز دور جدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان حکایت دارند.

 

تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان در ساعات گذشته به شرح زیر بوده است:

-واشنگتن‌پست به نقل از یکی از مقام‌های پنتاگون مدعی شد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله به لبنان درخواست کمکی از واشنگتن نداشته است، با وجود این آمریکا آماده کمک به رژیم صهیونیستی در صورت تحت فشار شدید قرار گرفتن این رژیم است؛ این رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیست نوشت که تردید‌هایی درباره دستیابی به توافق در آینده نزدیک وجود دارد؛ براساس گزارش واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام صهیونیست، رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد وارد جنگ فرسایشی با حزب‌الله شود؛ یک مقام آمریکایی نیز گفت: احمقانه است فرض کنیم که بمباران اخیر نصرالله را مجبور به تسلیم کند.

- وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که نشانه‌ای دال بر آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه لبنان وجود ندارد؛ نتانیاهو خواهان جنگ گسترده نیست.

- کاخ سفید از رایزنی جو بایدن و امانوئل مکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره تضمین آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله خبر داد.

- نخست‌وزیر اسپانیا، وزیر خارجه الجزایر، معاون وزیر خارجه روسیه، وزیر خارجه فرانسه و وزیر خارجه اسلوونی خواهان برقراری آتش‌بس شدند؛ اسلوونی تاکید کرد که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسد.

- سنای آمریکا ماه آینده میلادی به پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای ممنوعیت فروش برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای می‌دهد.

- معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل با طرح ادعای تلاش این کشور برای جلوگیری از جنگ گسترده‌تر، مدعی شد که قطعنامه ۱۷۰۱ راهی برای توانمندسازی آوارگان لبنانی برای بازگشت است.

- وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی از صبح چهارشنبه تا آخر وقت این روز، ۷۲ نفر شهید و ۳۵۴ نفر مجروح شدند.

- نجیب میقاتی، نخست‌ورزیر لبنان تاکید کرد: مردم لبنان جنگ را رد می‌کنند، ما از حق لبنان برای ثبات، امنیت و حاکمیت دفاع می‌کنیم؛ تعداد شهدا در حال افزایش است.

- رسانه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت ادعا کرد: گزارش‌هایی درباره توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد؛ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منبعی در دفتر نتانیاهو ادعا کرد: چراغ سبز برای آتش‌بس جهت آغاز مذاکرات وجود دارد.

- رسانه‌های صهیونیستی از لغو تظاهرات شنبه آینده، خانواده‌های زندانیان صهیونیست در اراضی اشغالی به دلایل امنیتی خبر داد.

- سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که تلاش‌ها برای میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس به‌طور جدی در دولت بایدن آغاز شده است.

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *