صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس قوه قضاییه در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان: بخش مهمی از عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۵۱۰۱
رئیس قوه قضاییه گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست؛ مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود.

خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه ۵ مهر همزمان با هفته دفاع مقدس، در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان در ستاد فرماندهی فراجا این استان حضور پیدا کرد. 

رئیس قوه قضاییه در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی فراجا استان سمنان در محل یادمان شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیرو‌های مسلح را مسئلت کرد. 

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم (عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

رئیس دستگاه قضا گفت: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است. امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گرانسنگ و ارزنده است. امروز امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده است و در تحقق این مهم، نقش نیرو‌های مسلح و تبعیت آن‌ها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

رئیس عدلیه بیان داشت: خوشا به حال شما نیرو‌های مسلح که مدال افتخاری سربازی امام زمان (عج) و فرماندهی معظم کل قوا، ولی‌امر مسلمین جهان را بر دوش دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما بیش از ۴ دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

رئیس قوه قضاییه ضمن تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست؛ مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود؛ در ایام دفاع مقدس نیرو‌های مسلح ما مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند؛ مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ما ثابت می‌کند که آن‌ها در سطر‌های نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند؛ کجای دنیا سراغ دارید که رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی باشد؟

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. در دوران دفاع مقدس، همه اقشار جامعه ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند. در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، سردار «موقوفه‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان، با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در این استان در راستای پیشگیری از جرائم و برخورد قاطع با مجرمین اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه بخش‌های ذیربط در استان سمنان به ویژه تعاملات مثبت و حضور میدانی مسئولان دستگاه قضایی، امروز شاهد امنیت پایدار مناطق مختلف استان هستیم. 

«هاشمی» استاندار سمنان نیز در این مراسم از برگزاری دومین کنگره شهدای استان سمنان در بهار سال آینده خبر داد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *