صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

سایه روشن دربی ۱۰۴| باختِ نکونام، مزد ترس؛ گاریدو برنده نیمه مربیان

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۵۰۹۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
دربی پایتخت در حالی با برتری پرسپولیس به پایان رسید که نکونام و شاگردانش نتوانستند توقعات هواداران را برآورده کنند.

خبرگزاری میزان - یکصدوچهارمین دربی پایتخت در حالی با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید که این دیدار هم مانند بازی‌های اخیر دو تیم چنگی به دل نزد و در نهایت خطای پنالتی دقایق پایانی رامین رضاییان روی سعید مهری بود که با ضربه دقیق کنعانی‌زادگان سرنوشت برنده این دیدار حساس را تعیین کرد.

دیدار دو تیم از نظر فنی بحث زیادی برای گفتن ندارد به خصوص از سوی استقلال، اما پرسپولیسی‌ها توانستند با مدیریت مطلوب بازی و استفاده از تک فرصت‌های خود با دست پُر اراک را ترک کنند تا آماده رقابت در لیگ نخبگان آسیا شوند.

برتری محسوس پرسپولیس در نیمه اول

استقلال مطابق انتظار با همان سیستم سه دفاعه‌ی بازی‌های قبل وارد میدان شد با این تفاوت که رامین رضاییان در این دیدار زیاد اجازه نفوذ نداشت تا مبادا با توجه به حضور بازیکنان سرعتی مثل میلاد محمدی پشت او خالی بماند و آبی‌پوشان ضربه بخورند.

پرسپولیس به غیر از چند دقیقه ابتدایی بازی کاملاً مسلط بر توپ و میدان بود و تقریباً در تمام نبرد‌های میانه زمین هافبک‌های پرسپولیس برنده بودند. بیشتر حملات پرسپولیس در این نیمه توسط احمدزاده و فرجی طراحی می‌شد و امید عالیشاه هم به عنوان بازیکن آزاد در حملات به آن‌ها کمک می‌کرد.

فرشاد فرجی از جمله بازیکنانی بود که در نیمه اول عملکردی مطلوب داشت و نه تنها در بحث بدون اشتباه کار کرد بلکه در بحث هجومی هم نقشی اثرگذار داشت.

در مجموع نیمه اول نسبتاً جذاب، اما بدون گل بود که بازی بیشتر در میانه زمین و با برتری محسوس شاگردان گاریدو همراه بود.

در نیمه اول برتری کیفی با پرسپولیس بود که سرخپوشان موفق به خلق چند موقعیت خطرناک هم شدند؛ از جمله شوت فرشاد احمدزاده و ضربه سر علی علیپور. 

البته استقلال هم روی یکی از معدود حملاتش در این نیمه با چاشنی شانس صاحب موقعیت شد که در یک رفت و برگشت، شوت بسیار زیبای ابوالفضل جلالی به تیر دروازه قرمز‌ها خورد.

 

دست بالای گاریدو در نیمه مربیان

نیمه دوم هم با برتری نسبی پرسپولیس شروع شد، اما مسابقه خیلی زود اُفت کرد و تحت تأثیر عواملی مثل مصدومیت‌های پرشمار و سنت زشت و ادامه‌دار پرتاب بطری و سنگ قرار گرفت. در شرایطی که به نظر می‌رسید بازی با یک مساوی بدون گل پایان خواهد رفت، خطای پنالتی رامین رضاییان روی سعید مهری ورق بازی را برگرداند. در دقایق پایانی بازی هم حملات دیرهنگام و نامنظم استقلال به جایی نرسید تا تیمی که زشت و ضعیف بازی کرده بود، با باخت به تهران برگردد.

پرسپولیس در این دیدار از نظر فنی به مراتب بهتر از حریفش بود؛ هم در شروع مسابقه، هم در ادامه و هم در پایان؛ به‌خصوص تعویض‌های خوب گاریدو سرنوشت بازی را تعیین کرد و به نوعی سرخ‌پوشان مستحق این پیروزی بودند.

پرسپولیس به خوبی توپ را در میانه میدان انتقال می‌داد و به خوبی از تمام زمین استفاده کرد، اما موضوع اصلی بی‌برنامگی تیم نکونام بود که به هیچ عنوان موفق به ایجاد هیچ فرصتی روی دروازه حریف نشد.

بازیکنان استقلال خلاقیت لازم را برای بازی‌سازی نداشتند. تیم نکونام اینقدر بی‌برنامه بود که تازه بعد از اعلام پنالتی شروع به تعویض کرد در‌حالی که تنها چند دقیقه از زمان بازی باقیمانده بود.

به‌نظر می‌رسید پرسپولیس به مراتب آنالیز بهتری از استقلال داشت و به خوبی توانست نقاط قوت حریف را خنثی کند و از نقاط ضعف آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

 

بی‌برنامه و بی‌نظم مثل استقلال و نکونام

گاریدو در نیمه مربیان واقعاً گل کاشت و تیمش از هر نظر کاملاً شایسته برد بود. استقلال تنها ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه اول کمی خودی نشان داد، اما در سایر دقایق بازی شاگردان نکونام بی‌برنامه و بی‌نظم بودند و فقط دفاع کردند. 

پرسپولیس در نیمه اول پس از برتری نسبی و تساوی صفر - صفر، در نیمه دوم هم بازی را در اختیار داشت و این‌بار حملات خود را از سمت میلاد محمدی طراحی کرد.

از سوی دیگر تعویض‌های گاریدو هم کاملاً با برنامه بود. سعید مهری با حضور در بازی به عنوان مهاجم سایه دوندگی را در خط جلوی پرسپولیس بیشتر کرد و سعی داشت برای ژائو فضا ایجاد کند که این موضوع در صحنه پنالتی کاملاً مشهود بود. 

بازی دادن به ایوب العملود به عنوان وینگر و عملکرد موفق او روی نفوذ و ارسال پاس کلیدی روی صحنه پنالتی و پنالتی گرفتن مهری تمام تعویض‌های گاریدو را تبدیل به تعویض‌های موفق کرد تا پرسپولیس شایسته برد در این دربی شود. 

استقلال نکونام تیمی کاملاً بی‌برنامه نشان داده است و آبی‌پوشان باید فکری برای برد داشته باشند، زیرا با این وضعیت و سبک بازی استقلال آینده‌ای تاریک را خواهد داشت!

د‌ر هر حال به نظر می‌رسد نکونام که تا پیش از این زیر فشار فراوانی قرار داشت با این شکست شرایطش بدتر از قبل هم شده و شاید باید بزودی شاهد تغییرات اساسی روی نیمکت آبی‌پوشان باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *