صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

احتمال وقوع تنش دمایی در استان تهران

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۵۰۶۱
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره احتمال وقوع تنش دمایی و فعالیت سامانه بارشی در استان تهران هشدار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر، عصر چهارشنبه از صدور هشدار زرد توسط سازمان هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این پیش بینی از فردا پنجشنبه پنجم تا روز دوشنبه نهم مهرماه با دو سامانه فعالیت متناوب سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی و کاهش محسوس دما در استان تهران مواجه خواهیم بود. 
 
یزدی‌مهر با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی فردا و پس فردا پنج شنبه و جمعه، پنجم و ششم مهرماه، مخاطراتی نظیر بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای را در نیمه شمالی به ویژه دامنه و ارتفاعات استان تهران شاهد خواهیم بود گفت: برای روز‌های شنبه هفتم و یک شنبه هشتم مهرماه نیز در تمام استان تهران به ویژه نیمه شمالی و مناطق مرکزی و روز دوشنبه مهم مهرماه در نیمه شمالی به ویژه دامنه و ارتفاعات اثرمخاطرات را شاهد خواهیم بود. 
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خطاب به شهروندان استان تهران که در زمان‌های یاد شده برنامه سفر دارند، گفت: با توجه به صدور هشدار زرد، احتمال لغزندگی و خطر سقوط سنگ، در مسیر‌ها و گردنه‌های کوهستانی و وقوع مه و کاهش شعاع دید به ویژه در ارتفاعات و بارش برف و گاهی کولاک برف در قله‌ها و رخداد صاعقه در نقاط مستعد بارش تگرگ وجود دارد، لذا به همه عزیزان توصیه می‌شود هنگام سفر و حضور در این نواحی احتیاط لازم را داشته باشند. 
 
وی در ادامه درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای نیز هشدار داد و عنوان کرد: با توجه به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود در خصوص پوشش گلخانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند، همچنین از همه ذینفعان می‌خواهیم و از استحکام سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند. 
 
یزدی مهر همچنین به شهروندان توصیه کرد از پارک خودرو و قرار گرفتن درختان کهن سال خودداری کنند. 
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید و عنوان کرد: پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها در دستور کار مسوولان مربوطه باشد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش قرار بگیرند. 
 
وی در ادامه با اشاره به نفوذ توده هوای سرد که از فردا پنج شنبه پنجم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: این مخاطره در نیمه شمالی بطور میانگین بین ۸ تا ۱۳ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی بطور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده است. 
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران منطقه اثر مخاطره رخداد تنش دمایی را طبق اعلام سازمان هواشناسی، کل استان تهران به ویژه نیمه شمالی اعلام کرد و افزود: زمان پایان کاهش محسوس دما صبح دوشنبه نهم مهرماه پیش بینی شده و توصیه مدیریت بحران در این خصوص کنترل دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و طیور و دامداری‌ها و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *