صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتقاد سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو از نقض‌های حقوق بشری در اروپا و آمریکا

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۵۰۳۹
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، سرکوب اعتراض‌های ضدصهیونیستی را در اروپا و آمریکا محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست پنجاه‌وهفتم شورای حقوق بشر، تحت دستورکار ۴ با موضوع وضعیت‌های حقوق بشری که نیاز به توجه شورا دارند، به‌شدت از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی دانست.

بحرینی همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به بازداشت بیش از ۳ هزار معترض، ازجمله اساتید دانشگاه، در بیش از ۶۰ دانشگاه در آمریکا به‌ویژه در اعتراض‌ها علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ابراز کرد.

وی اضافه کرد که این اقدام‌های آمریکا در سرکوب اعتراض‌ها، به‌شدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.

نماینده ایران همچنین به سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد از سوی نیرو‌های پلیس انگلیس اشاره کرد و این اقدام‌ها را نقض آشکار حقوق بشر دانست. 

وی اضافه کرد که در آلمان نیز اعتراض‌ها ضدصهیونیستی با خشونت مواجه شده که به سرکوب و پیگرد‌های قانونی علیه معترضان منجر شده است. 

بحرینی اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد ۳۱ و ۳۳ کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان دانست و تاکید کرد که پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا با این کنوانسیون مغایرت دارد.

علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو از شورای حقوق بشر و سازوکار‌های مربوط به آن خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *