صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صلیب سرخ جهانی خواستار حفاظت از غیرنظامیان در خاورمیانه شد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۵۰۳۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه، مراقبت دائمی برای حفظ جان غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی در اجرای عملیات نظامی و تمایز بین اهداف غیرنظامی و اهداف نظامی باید صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ژنو، گزارش کرد که با افزایش تلفات و جراحات غیرنظامیان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) فوراً از طرف‌های درگیر درخواست می‌کند تا به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند و از جان غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت کنند. 

کریستین کاردون، سخنگوی ارشد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: «ما از طرف‌ها می‌خواهیم از پرتگاه یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر که جوامعی را که قبلاً تحت تأثیر خشونت قرار گرفته بودند را به عمق بحران بکشاند، عقب بنشینند.»

«سال گذشته شاهد رنج وصف ناپذیر مردم در منطقه بودیم. در روز‌های اخیر هم شاهد صحنه‌های جدیدی از مرگ، آوارگی و ویرانی با خانه‌های ویران شده و کشته شدن عزیزان بوده‌ایم. ترس از حملات قریب الوقوع باعث وحشت مردمی شده است که با هر چیزی که می‌توانند حمل کنند فرار می‌کنند. در صورت تشدید درگیری، بدون شک غیرنظامیان بیشترین هزینه را خواهند پرداخت.» 

افزایش تعداد مجروحان، مراکز درمانی را تحت فشار قرار داده است. خانواده‌ها نیز از هم جدا شده اند و در تلاش برای حفظ ارتباط با یکدیگر هستند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به همراه شرکای خود در جنبش بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر فوری‌ترین نیاز‌ها را ارزیابی می‌کند تا در جایی که بیشتر نیاز است، از جمله حمایت از کسانی که از خانه‌هایشان آواره شده‌اند و همچنین امکانات مراقبت‌های بهداشتی، پاسخ دهد. بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه، مراقبت دائمی برای حفظ غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی در اجرای عملیات نظامی و تمایز بین اهداف غیرنظامی و اهداف نظامی باید صورت گیرد. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ متعهد به ادامه کار خود برای کمک به افراد آسیب‌دیده از درگیری‌های مسلحانه و سایر اشکال خشونت و افزایش احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. 

این کار شامل تامین اقلام پزشکی برای مراکز درمانی و تامین پول نقد، غذا و ملزومات خانگی برای هزاران خانواده خواهد بود. 

همچنین این سازمان همراه با صلیب سرخ لبنان تدارکات را برای آوارگانی که در پناهگاه‌های جمعی زندگی می‌کنند تامین می‌کند. 

درباره کمیته بین المللی صلیب سرخ

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) یک سازمان بی‌طرف، بی غرض و مستقل با ماموریتی منحصراً بشردوستانه است که از کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹ سرچشمه می‌گیرد. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و اغلب در کنار شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، هر کاری که می‌تواند برای محافظت از جان و حیثیت آن‌ها و تسکین رنجشان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *