صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پایان داوری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره موسیقی جوان/ اختتامیه ۵ مهرماه در تالار وحدت

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰۳
داوری اجرا‌های مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که به صورت حضوری در تالار رودکی از ۲۷ شهریورماه تا ۳ مهرماه برگزار شده بود به اتمام رسید.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با برگزاری بخش اجرا‌های موسیقی کلاسیک شامل ساز‌های ویلن، ویولا و ساز‌های بادی شامل کلارینت، هورن، ابوا، فلوت، ترومپت و ترومبون، داوری مرحله نهایی این دوره از جشنواره نیز پایان یافت.

در بخش ویلن و ویولا (ساز‌های زهی‌ـ آرشه‌ای موسیقی کلاسیک) ستاره بهشتی، پانیذ فریوسفی و امیرپدرام طاهریان داوری این بخش را برعهده داشتند. در این بخش شرکت‌کنندگان می‌بایست از چهار قطعه ارائه‌شده در فراخوان دو مورد را اجرا کنند. رپرتوار از آهنگسازانی، چون باخ، موتسارت و پروکوفیف انتخاب شده بود.

ستاره بهشتی، داور بخش ویلن و ویولا، در خصوص شرکت‌کنندگان توضیح داد: وقتی تعداد شرکت‌کنندگان بالا می‌رود نشان می‌دهد که هم اطلاع‌رسانی درست انجام شده و هم معلم‌ها حاضرند از این حرکت فرهنگی حمایت کنند. جوان‌ها وقتی در این جشنواره شرکت می‌کنند شرایط استثنایی دارند، چون کمتر چنین فرصتی پیش می‌آید تا در این وضعیت قرار بگیرند و اجرای صحنه‌ای را تجربه کنند؛ بنابراین همین که خودشان را به این سطح رسانده‌اند قابل تحسین است.

بخش دوم به ساز‌های بادی کلاسیک اختصاص داشت که اکبر محمدی، فرشاد شیخی، مهدی احمدی و محمدعلی لقا داوری این بخش را برعهده داشتند. رپرتوار این بخش از بین قطعات آهنگسازانی همچون موتسارت، توماسی، برامس و هایدن انتخاب شده بود. شرکت کنندگان هر دو بخش می‌بایست قطعات را با همراهی پیانو اجرا می‌کردند.

فرشاد شیخی نوازنده ارکستر سمفونیک و عضو هیئت داوران جشنواره ملی موسیقی جوان درباره کیفیت اجرای شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: نکته‌ای که در این دوره به چشم آمد این بود که نسبت به سال‌های گذشته استقبال بهتری از جشنواره صورت گرفته بود که به نظرم نکته خوشحال‌کننده‌ای است. اگر همراهی ساز پیانو را جدی‌تر می‌گرفتند و مدت زمان بیشتری با آن کار می‌کردند طبیعتاً هماهنگ‌تر می‌شدند. در هر صورت خوشحال‌کننده است که یک تعداد جوان علاقه‌مند با تمهیداتی که جشنواره برای آن‌ها اندیشیده، می‌توانند تبدیل به نسل آینده موزیسین‌های ایران شوند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد رودکی به‌صورت حضوری از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.

گفتنی است، اختتامیه جشنواره شامل اجرای ۴۵ هنرمند برگزیده در سه ژانر موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک غربی روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه در تالار وحدت، ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جشنواره موسیقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *