صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اهداف ترامپ از اتهام‎زنی به ایران

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰۲
اتهام‌زنی علیه ایران درباره مداخله در انتخابات آمریکا در حالی از سوی مقام‎های واشنگتن صورت می‎‌گیرد که تهران پیش از این هرگونه ادعایی را در این زمینه تکذیب کرده بود.

خبرگزاری میزان – به‎تازگی استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، مدعی شد که ترامپ ازسوی دفتر مدیر اطلاعات ملی این کشور (ODNI) درباره آنچه تهدید‌های واقعی و خاص ایران برای ترور خوانده شده، اطلاعاتی دریافت کرده است.

به ادعای وی، مقام‌های اطلاعاتی شناسایی کرده‌اند که این حملات مداوم و هماهنگ در چند ماه گذشته افزایش یافته است و مقام‌های مجری قانون در همه آژانس‌ها در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که ترامپ محافظت می‌شود و انتخابات عاری از مداخله است.

درپی این ادعا، ترامپ با انتشار پیامی در ایکس مدعی شد: تهدید‌های بزرگ علیه جان من ازسوی ایران وجود دارد؛ تمامی ارتش آمریکا در حال تماشا و منتظر است، ایران پیش از این اقداماتی انجام داده بود که نتیجه نداد، اما آن‌ها دوباره تلاش خواهند کرد.

این ادعای ترامپ درحالی مطرح می‌شود که در هفته‌‎های اخیر و به‌ویژه پس از برگزاری مناظره با کامالا هریس، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، عملکرد ضعیفی را از خود در نظرسنجی‌ها نشان داده و جایگا وی در میان رای‌دهندگان آمریکایی در حال تضعیف است.

پیش از این، نهاد‌های اطلاعاتی و اداره تحقیقات فدرال آمریکا ادعا‌های مشابهی را درباره ایران در زمینه اتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مطرح کرده‌اند.

پیش‌تر نیز اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری، دست داشته است.

ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد

در همین حال وزارت امور خارجه تاکنون بار‌ها هرگونه اتهام درباره دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌ است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در جدیدترین واکنش به این اتهام‌زنی‌ها تاکید کرد: ما این ادعاهای بی‌اساس را مطلقا تکذیب می‌کنیم؛ واضح است که اهداف و انگیزه‌های سیاسی و انتخاباتی در ورای طرح این گونه اتهامات پوچ نهفته است.

پیش‌تر کنعانی، در واکنش به ادعای دادستان کل آمریکا درباره اقدام‌های تهاجمی برخی کشور‌ها از جمله ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا گفت: یک‌بار دیگر این ادعا‌های تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانسته و چنین اتهام‌های را مردود اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: مقام‌های دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلى این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسى و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام‌زنی به دیگران، در خارج از مرز‌های این کشور جست‌وجو کنند.

همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در پاسخ به پرسش درباره ادعای نهاد‌های اطلاعاتی و سایبری آمریکا در مورد دخالت تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: چنین ادعا‌هایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است؛ همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اخیرا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *