صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گالری فریا میزبان نمایشگاه روزبه شریف می‌شود

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۴۹۹۷
«خراش بر ابرهای سوخته» عنوان نمایشگاه روزبه شریف است که از ششم مهرماه تا ۲۷ مهرماه در گالری فریا برپا می‌شود. 

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی این رویداد؛ روزبه شریف گفت: «خراش بر ابرهای سوخته» یک تریولوژی است و این مجموعه دربرگیرنده ۴۲ اثر؛ ۲۵ مجسمه، ۱۲ نقش برجسته، ۴ اینستالیشن و ۱ نقاشی روی بوم است. 

وی افزود: در یک بازه زمانی یک‌ساله از خردادماه سال گذشته تا خرداد سال جاری، روی پروژه‌ای با سه فاصله‌گذاری شبه اپیزودیک، درمجموعه‌ای درهم تنیده (فرمی/محتوایی) کار کردم و با یک بوم نقاشی این پروژه به پایان رسید. 

 این مجسمه ساز با اشاره به اپیزود اول این تریولوژی گفت: این آثار با رویکردی فرمالیستی با بکار گیری چین وشکن ها، لایه‌هایی در هم شونده و فضایی مشوش و پر آشوب، تداعی‌گر دوران التهاب و بحران‌های پس از آن هستند که سوژه را از الیناسیون تا مرز پارانویا پیش می‌برند. گویی سوژه در دوره‌ای از استیصال قرار دارد که جز صدای خنج کشیدن ناخن بر پیکرش، چیزی طنین‌انداز نیست.    

 وی ادامه داد: اپیزود دوم ابرها نام دارد که در این آثار، مورفولوژی دینامیک ((ابر) ) با کارکردی سمبلیک از باروری و امید به بارش در میان تازیانه چین و شکنج‌ها می‌روید، تاب آوری می‌کند و صور خیال را می‌آفریند. و با دینامیسم فعالش راهی برای برون رفت می‌جوید. هرچند این پویایی با شتک لکه‌های اکسپرسیو بارها مخدوش می‌شود، اما گویی این پارازیت در پویایی بینامتنی فرم اثر و پیوندش با نقش انتزاعی شکل گرفته بر پیکرش، دینامیسم کُنشی فزاینده‌تری می‌یابد. 

 روزبه شریف افزود: اپیزود سوم سوخته‌ها هستند. این تم تداعی‌گر سوختن ساحت ارزش‌های انسانی در دل تمام درگیری‌هایی است که سوژه در فقدان حضور آگاهی، موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این دفورماسیون و اضمحلال فرمیک، با فضای ملون پوسته، موتیفی پارادوکسیکال در خود دارد که نا متعارف بودن و امر نا ممکن شدن سوژه‌ای را که در اختلاط ابژکتیو گیر کرده با اتمسفر پارانوییک و خشنش که برآیندی است بر بروز بحران معیار و معنا بخشی به زیستن را به تماشا می‌گذارد. 

 شریف ادامه داد: در پایان، دیوار انتهایی نمایشگاه همچون بن بستی شاهد یک بوم نقاشی است جایی که ابرهای خیال «ذهنیت/زمان» در شهری سوخته «عینیت/مکان» با گل سرخی تکین و تکیده «سوژه/ابژه» در مقتلی از سقوط آرزو و رویا «امید/آینده« ملاقات می‌کنند. 
به گفته این هنرمند؛ این پایانبندی با رویکرد منفی مقدمه‌ای است تا بزنگاهی شود بر رویکردی ایجابی، تا ذهن مخاطب آگاه را به ضرورت یافتن معنایی رادیکال برای برون رفت از این بن بست هستی شناسانه، و باز گشت به رهیافتی نو دعوت کند. 

روزبه نعمتی شریف در فروردین ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. کارشناسی طراحی صنعتی را در سال ۱۳۸۲ از دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز اخذ کرد و سال ۱۳۸۵ کارشناسی ارشد پژوهش هنر را از دانشگاه هنر تهران دریافت نمود. 

نعمتی شریف، مجسمه‌سازی را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با نام پایان نامیرا در گالری سو در سال ۱۴۰۱ برپا نمود. آثار نعمتی شریف حول دغدغه‌های روزمره شکل می‌گیرد و در آن‌ها رنگ، فرم و مواد متنوعی را استفاده می‌کند. این هنرمند به‌غیراز مجسمه‌سازی به ساخت نقش برجسته و نقاشی نیز می‌پردازد.  شریف در سال‌های اخیر در قالب چند نمایشگاه انفرادی آثارش را به نمایش گذاشته است. 
  
نمایشگاه «خراش بر ابرهای سوخته» ششم مهرماه تا ۲۷ مهرماه در گالری فریا برپا می‌شود. گالری فریا همه روزه جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان خواهد بود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: هنرهای تجسمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *