صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان یزد: ایثارگران باید پیشتازان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه باشند

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۴۹۸۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ایجاد سوال و شبهه در دستاورد‌های دفاع مقدس توسط معاندین، گفت: ایثارگران و خانواده شهدا باید پیشتازان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه باشند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست اعضای شورای قضایی استان یزد با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه بیگانه بودن بعضی اعضای خانواده شهدا و ایثارگران با فرهنگ دفاع مقدس از مظلومیت‌های دفاع مقدس است، اظهار کرد: ایثارگران باید به رسالت خود نسبت انتقال فرهنگ دفاع مقدس اقدام کنند و نخستین قدم و مهمترین اولویت در این مسیر انتقال این فرهنگ ناب، به اعضا و خانواده است.

وی افزود: حرمت و جایگاه ایثارگران باید حفظ شود؛ اما حفظ حرمت حسب مورد است. گاهی در جهت مشاوره، ارفاق قانونی و. گاهی هم در برخورد قاطع و سریع با کسی که خود حرمت ایثارگر و شهادت را مخدوش کرده است.

رئیس کل دادگستری یزد با بیان اینکه در مجموعه دستگاه قضایی استان، قضات بالای ۵۰ سال سن نوعا دارای سابقه ایثارگری هستند، تصریح کرد: خانواده شهدا و ایثارگران باید بدانند که در برخی موارد حفظ و حرمت ایثارگری در برخود قاطع و صریح است.

وی اضافه کرد: نباید حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در سیستم قضایی به نحوی باشد که برای جامعه ذهنیت جانبداری و فراقانونی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس زارع مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این نشست، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۵۴۰ مورد مشاوره ویژه خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به همت دستگاه قضایی استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات مستمر مشاوره حقوقی و قضایی به صورت دو هفته یکبار به میزبانی بنیاد شهید استان با حضور قضات به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *