صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کارشناس مسائل بین‌الملل: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایت‌های خود در لبنان و غزه باشد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۹۴۹۶۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه وحشی‌گری رژیم اشغالگر باید خاتمه یابد، گفت: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایت‌های خود در لبنان و غزه باشد.

خبرگزاری میزان - تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان، زنگ خطر را در منطقه به‌صدا درآورده است.

رژیم کودک‌کُش و نسل‌کُش صهیونیستی در حالی حمله‌ها به لبنان را افزایش داده که همزمان جنگ در نوار غزه و کرانه باختری نیز ادامه دارد و تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر از جمله شمار زیادی زن و کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند و به گفته تحلیل‌گران به دلیل حمله‌های رژیم صهیونیستی غزه به بزرگ‌ترین گورستان جهان تبدیل شده است.

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان موجب نگرانی گسترده در جهان شده است؛ دبیرکل سازمان ملل و سران کشور‌های مختلف نیز این نگرانی را در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ابراز کردند و خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شدند.

اشکان ممبینی، کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: نتانیاهو با حمله به لبنان سعی در انحراف افکار عمومی از شکست مفتضحانه خود در غزه دارد و بقای حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ و جنایت می‌بیند.

وی ضمن ابراز تاسف از سکوت سازمان‌های بین المللی تاکید کرد: با وجود جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و آواره کردن هزاران نفر باز هم شاهد سیاست سکوت از جانب مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هستیم؛ در این میان دولت آمریکا هر روز دم از تلاش برای آتش‌بس در غزه می‌زند، ولی با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، از حامیان اصلی جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

ممبینی در ادامه تروریسم را بخشی جداناپذیر از رژیم صهیونیستی دانست و افزود: تروریسم ماهیت اصلی رژیم آپارتاید صهیونیستی است و تنها راه ایجاد امنیت و صلح در منطقه نابودی کامل این رژیم جعلی است؛ اکنون، باتوجه به اینکه نتانیاهو از تمام خطوط قرمز بین‌المللی عبور کرده است، وظیفه انسانی کشور‌های منطقه و به‌ویژه کشور‌های اسلامی ایجاب می‌کند که برای مقابله با این جنایت‌ها به پا خیزند؛ البته کشور‌های حامی محور مقاومت توانسته‌اند با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظامی و سیاسی که در اختیار دارند دست استکبار و صهیونیست را در منطقه کوتاه کنند.

وی همچنین عنوان کرد: جنون و توحشی که صهیونیست‌ها در روز نکبت در سال ۱۹۴۸ از خود نشان دادند منجر به اشغال فلسطین شد و بر همین اساس، اسرائیلی‌ها تصور کردند با همین روش می‌توانند تا اشغال همه اراضی عربی پیش بروند، اما بعد از ظهور محور مقاومت و به‌ویژه پس از تهاجم اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲، بسیاری از معادلات تغییر کرد و صهیونیست‌ها متوجه شدند که با سیاست‌های ترور و جنایت نمی‌توانند به جاه‌طلبی‌های خود ادامه دهند و امروز ما شاهد انزوای شدید این رژیم هستیم که بجز راه ترور، جنایت و تهاجم به کشور‌ها راهی برای بقای خود پیدا نکرده است.

به گزارش وب‌سایت ستاد حقوق بشر، این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با تاکید بر اینکه وحشی‌گری رژیم اشغالگر باید خاتمه یابد، گفت: اشغالگران صهیونیست که زمانی رویای اشغال کامل فلسطین و حتی کشور‌های همسایه آن را داشتند، اکنون حتی در سرزمین‌های اشغالی نیز آرامش ندارند و موشک‌های مقاومت، آسایش را از آن‌ها سلب کرده است؛ رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایت‌های خود در لبنان و غزه باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *