صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

جنگ سرخابی‌ها خارج از پایتخت؛ طلسم آبی‌ها می‌شکند؟

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۸
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در حالی امشب در هفته ششم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت که سرخابی‌ها با شرایط متفاوتی مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۹ با یک دیدار جذاب و دیدنی بین استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار خواهد شد.

استقلال - پرسپولیس: شهرآورد خارج از پایتخت

صدوچهارمین تقابل سرخابی‌ها در تاریخ فوتبال ایران می‌تواند برخلاف دربی ۱۰۳ یک بازی جذاب باشد. استقلال و پرسپولیس که از لحاظ مهره انگیزه‌های زیادی دارند، پیش بینی می‌شود که یک بازی هجومی را به نمایش بگذارند، اما جواد نکونام که بیش از هر کسی زیر ذره بین منتقدان است به نظر می‌رسد بازهم با یک ترکیب تدافعی به زمین برود تا حداقل نبازد.

به احتمال زیاد هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در دربی ۱۰۴ برای جواد نکونام به منزله از دست دادن نیمکت آبی‌ها خواهد بود. سرمربی استقلال درحالی که تازه در ماه دوم فصل جدید لیگ برتر هستیم، به‌شدت تحت فشار است و پیروزی جذاب مقابل الغرافه در لیگ نخبگان هم تحت تاثیر امتیاز از دست دادن مجدد آبی‌ها مقابل نساجی قرار گرفت. در واقع نکونام به نفعش است که امروز مثل دیدار مقابل الغرافه، شاگردانش را جسور به میدان بفرستد.

جایگاه استقلال و پرسپولیس در جدول لیگ برتر

نکونام محکوم به برد است

سرخ‌پوشان با ۸ امتیاز و یک بازی کمتر در رده چهارم جدول قرار گرفته‌اند؛ در سوی مقابل استقلال با ۵ امتیاز و یک بازی کمتر در رده نهم جدول ایستاده است. با این تفاسیر پرسپولیسی‌ها می‌دانند که برای رسیدن به صدرجدول به برد این دیدار نیاز دارد. نکونام هم به خوبی می‌داند که در این بازی فقط نباختن کافی نیست و صندلی او به شدت لرزان است.

استقلال تا به اینجای فصل تاکنون موفق به ثبت کلین‌شیت نشده و در هر بازی حداقل یک گل را دریافت کرده است و این نشان از خط دفاع متزلزل آبی‌ها دارد. شاگردان نکونام در خط حمله نیز روند پرنوسانی دارند و اگر روزشان باشد می‌توانند خطرناک ظاهر شوند.

در سوی دیگر پرسپولیس با آمدن گندوز یک آرایش دیگر گرفته و آن‌ها تقریبا خیالشان از درون دروازه راحت است. خط دفاع پرسپولیس نیز در لیگ برتر بهترین است و آن‌ها بهترین مدافعان را در اختیار دارند. هماهنگی سرخ‌ها در ۲ بازی گذشته مشهود بوده و به نظر می‌رسد آن‌ها به خوبی استقلال را آنالیز کرده باشند. تنها ضعف آن‌ها نبود بازیکن تاثیرگذاری مثل اورونوف است. با توجه به انتشار خبر عدم بهبودی این ستاره ازبک از بند مصدومیت، شنیده می‌شود سعید صادقی دیگر هافبک تکنیکی این تیم نیز به دلیل مسائل انضباطی از لیست سرخپوشان خط خورده، همچنین گفته می‌شود یاسین سلمانی هم با نظر گاریدو در بازی امشب غایب خواهد بود.

در سابقه تقابل ۲ تیم، استقلال آخرین بار در سال ۹۶ و در دربی ۸۷ با تک گل وریا غفوری موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس شد و از آن زمان تاکنون موفق به برد مقابل سرخ پوشان نشده است. البته آن‌ها در جام حذفی ۳ سال پیش موفق شدند در ضربات پنالتی پرسپولیس را حذف کنند و حالا باید منتظر ماند و دید امروز تفکرات ۲ مربی چه بازی را به نمایش خواهد گذاشت و اینکه آیا آبی‌ها می‌توانند طلسم نبردن‌ها در جریان مسابقات لیگ را بشکنند یا نه.

خارجی‌های سرخابی دست به کار خواهند شد؟

در بین بازیکنان استقلال سامان فلاح، اندونگ، کاکوتا و اسلامی اولین دربی خود را تجربه می‌کنند، البته تمام بازیکنان جدید استقلال تجربه کافی حضور در مسابقات بزرگ را دارند و با سابقه حضور در بازی‌های ملی مشکلی برای حضور در دربی نخواهند داشت. رامین رضاییان و آرمان رمضانی سابقه حضور در پیراهن پرسپولیس را داشتند و در این مسابقه انگیزه خاصی خواهند داشت، رامین بازیکن خاص این مسابقه خواهد بود.

۵ بازیکن خارجی سرخابی‌ها چهارشنبه‌شب نخستین دربی خود را تجربه می‌کنند. از استقلال گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ برای بار اول در جو شهرآورد تهران قرار خواهند گرفت و از بین پرسپولیسی‌ها نیز ایوب‌ العملود، الکسیس گندوز و لوکاس ژوائو به این مهم دست پیدا می‌کنند. با این حال در تاریخچه شهرآورد تهران تاکنون ۷ بازیکن خارجی موفق به گلزنی شده‌اند. عیسی ترائوره، بشار رسن، ایمون زاید، جری بنگستون و گئورگی گولسیانی با پیراهن پرسپولیس و رودی ژستد و کوین یامگا نیز با پیراهن استقلال در این جدال سنتی گلزنی کرده‌اند. تنها خارجی هم که در نخستین تجربه خود در دربی موفق به باز کردن دروازه رقیب شده گولسیانی است. با این حال باید منتظر ماند و دید که در شهرآورد صد و چهارم نام بازیکنی به این لیست اضافه می‌شود یا خیر.

برادران حیدری این دیدار را قضاوت می کنند؛ استقلال با آن‌ها هیچگاه نتیجه نگرفته

داور: بیژن حیدری، کمک ها: علیرضا ایلدرم – علیرضا مرادی، داور چهارم: حسن اکرمی، ناظر داوری: اسماعیل صفیری، داور VAR: پیام حیدری – کمک: وحید کاظمی

وی برای نخستین بار قضاوت دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران (به عنوان حساس‌ترین بازی فصل فوتبالی ایران) از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶ را بر عهده داشت. در این دیدار رضا سخندان و سعید علی نژادیان به عنوان کمک داور‌های اول و دوم وی را همراهی کردند.

بیژن حیدری ۵ مرتبه پیش از این در تیم داوری دربی حضور داشته که ۲ بار نیز به عنوان داور وسط انتخاب شده. نکته جالب این است که استقلال با حضور او هیچگاه نتوانسته برنده دیدار مقابل پرسپولیس شود. ۴ تساوی و یک برد برای سرخ‌پوشان طی قضاوت او در دربی به دست آمده است. نکته جالب این است که پیام حیدری که به عنوان داور VAR  انتخاب شده نیز ۲ بار به عنوان داور وسط دربی را قضاوت کرده که باز هم استقلال در آن برنده نبوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *