صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری اصفهان: یک شعبه دادگاه صلح در فولادشهر افتتاح شد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۹۴۸۸۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، از شروع به‌کار یک شعبه دادگاه صلح در فولادشهر خبر داد و گفت: یکی از شعب دادگاه از روز‌های گذشته به‌عنوان شعبه دادگاه صلح مشغول به خدمت‌رسانی است که همین موضوع نیز می‌تواند به گسترش فرهنگ صلح و سازش و افزایش آمار مربوطه موثری کند.

خبرگزاری میزان- بازدید سرزده رئیس کل دادگستری اصفهان از حوزه قضایی فولادشهر، انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در دور سوم بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی استان اصفهان به حوزه قضایی فولادشهر رفت و از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به مراجعان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری اصفهان در حاشیه این بازدید از وجود مشکل اطاله دادرسی در دادگاه این شهر خبر داد و گفت: به دلیل حجم بالای ورودی پرونده، و نامتناسب بودن امکانات و نیروی اداری و قضایی، علی‌رغم اختصاص دو نفر قاضی و هفت نفر کارمند جدید به این حوزه قضایی، دادگاه فولادشهر دارای بالاترین موجودی پرونده در استان بوده و با مشکل اطاله دادرسی روبرو است.

وی از اخذ موافقت رئیس قوه قضاییه برای راه‌اندازی دادسرا در این حوزه قضایی خبر داد و گفت: با توجه به ورودی بالای پرونده‌های کیفری و حقوقی و مسأله اطاله دادرسی دادگاه فولادشهر با تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش مشکلات این حوزه قضایی، با اخذ موافقت رئیس قوه قضاییه، مقرر شد به صورت خاص در بخش فولادشهر در معیت دادگاه، دادسرا نیز راه‌اندازی شود تا پرونده‌های کیفری روند تحقیق و صدور قرار‌ها را در دادسرا طی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری یادآور شد: حدود ۴۰ درصد از پرونده‌هایی که به دادسرا وارد می‌شود به دلایل مختلف در مرحله تحقیق با صدور قرار منع تعقیب بسته می‌شود و اگر در بخش فولادشهر دادسرا شروع به کار نماید این تعداد پرونده، وارد دادگاه نمی‌شود و اثر بسیار مطلوبی در کاهش اظاله دادرسی خواهد داشت.

وی همچنین از شروع به‌کار یک شعبه دادگاه صلح در فولادشهر خبر داد و گفت: یکی از شعب دادگاه در فولادشهر از روز‌های گذشته به‌عنوان شعبه دادگاه صلح مشغول به خدمت‌رسانی است که همین موضوع نیز می‌تواند به گسترش فرهنگ صلح و سازش و افزایش آمار مربوطه موثری کند.

رئیس کل دادگستری اصفهان در این بازدید‌ها از زحمات و تلاش‌های جهادگونه مجموعه قضات و کارکنان که علیرغم تمامی کاستی‌ها و کمبود‌ها پاسخگوی مراجعان هستند تشکر و تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *