صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای ۲ حکم اعدام در آمریکا

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۴۸۵۶
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
احکام اعدام در آمریکا در حالی اجرا می‌شوند که اعتراض‌ها و انتقاد‌ها به رویکردهای نژادپرستی در صدور و اجرای این احکام بالا گرفته است.

خبرگزاری میزان – اجرای احکام اعدام در ایالت‌های مختلف آمریکا در میانه انتقاد‌ها به سیطره نژادپرستی و بی‌توجهی به شواهد موثق درباره بی‌گناهی افراد از اقلیت‌های نژادی همچنان ادامه دارد.

از پنج اعدام برنامه‌ریزی‌شده در ایالت‌های مختلف آمریکا در یک هفته منتهی به جمعه پیش‌رو، تاکنون سه حکم اعدام اجرا شد.

نخستین اعدام در بازه زمانی یادشده، جمعه گذشته در ایالت کارولینای جنوبی اجرا شد؛ ۲ حکم اعدام نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی در ایالت‌های تگزاس و میسوری اجرا شدند و ۲ حکم اعدام دیگر نیز روز پنج‌شنبه پیش رو در ایالت‌های اوکلاهما و آلاباما اجرا می‌شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس، حکم اعدام تراویس مولیس، زندانی آمریکایی ۳۸ ساله عصر سه‌شنبه، به وقت محلی با تزریق کشنده در ایالت تگزاس اجرا شد.

این زندانی آمریکایی پیشتر با ارسال نامه‌ای به قاضی منطقه‌ای آمریکا در هیوستون، تاکید کرده بود که مجازات تعیین شده با جنایتی که انجام داده، مطابقت دارد.

مولیس چهارمین زندانی است که در سال جاری حکم اعدامش در ایالت تگزاس اجرا شد؛ ایالت تگزاس آمریکا از نظر اجرای احکام اعدام در این کشور در سال جاری در صدر قرار دارد.

ازسوی دیگر، به گزارش رویترز، مارسلوس ویلیامز، زندانی سیاه‌پوست محکوم به اعدام ۵۵ ساله نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی با تزریق کشنده در ایالت میسوری اعدام شد.

حکم اعدام ویلیامیز در حالی اجرا شد که یکی از وکلای پرونده پروژه بی‌گناهی با انتشار بیانیه‌ای نوشت که اعدام یک فرد بی‌گناه، افراطی‌ترین تظاهر وسواسی میسوری به عدالت و انسانیت است.

وی با تاکید بر صدور حکم اعدام برای ویلیامز براساس رویکرد‌های نژادپرستانه هیئت منصفه، گفت که دی‌ان‌اِی این فرد آفریقایی آمریکایی در ابزار قتل وجود نداشته است.

دادگاه عالی ایالت میسوری پیشتر درخواست برای بازبینی مدارک را رد کرد؛ ضمن اینکه یک قاضی ایالتی اوایل این ماه مدعی شد که فقدان شواهد روی ابزار قتل برای اثبات بی‌گناهی ویلیامز کافی نیست.

آمار دقیقی از تعداد افراد بی‌گناه اعدام‌شده در آمریکا وجود ندارد؛ با وجود این، اسنادی در این باره که ده‌ها زندانی به ناحق در پنج دهه گذشته به اعدام محکوم و قربانی شده‌اند، وجود دارد؛ حتی برخی از زندانیان محکوم به اعدام تبرئه‌شده قبل از اثبات بی‌گناهی، ده‌ها سال از زندگی خود را در زندان گذرانده‌اند، وجود دارند.

براساس گزارش مرکز اطلاعات مجازات اعدام و پروژه بی‌گناهی، دست‌کم ۱۹۰ نفر از سال ۱۹۷۳ در آمریکا از مجازات اعدام تبرئه شده‌اند که عمدتا زندانیان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار بودند که به ناحق با نرخی بالاتر از سفیدپوستان محکوم به اعدام شده‌اند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ ازسوی Proceedings of the National Academy of Sciences تخمین زد که دست‌کم ۴ درصد از افرادی که در آمریکا به اعدام محکوم می‌شوند، بی‌گناه هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اعدام در آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *