صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۲ هزار نفر توسط واحد معاضدت قضایی قزوین

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۴۸۵۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین از ارائه مشاوره رایگان حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر توسط واحد معاضدت حقوقی در شش ماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر کریمی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه هدف از ارشاد و معاضدت قضایی، پاسخگو بودن به مراجعات و سئوالات مردمی است تا از تحمیل هزینه و بار بر دوش مردم و از سوی دیگر ورودی پرونده به محاکم قضایی کاسته شود، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ وکیل از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه با واحد معاضدت حقوقی دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین همکاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی اضافه کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۵۹ نفر از خدمات مشاوره رایگان حقوقی واحد معاضدت دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین بهره‌مند شده اند.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین افزود: افراد کم بضاعتی که قادر به پرداخت هزینه‌های وکالت نیستند می‌توانند با مراجعه به واحد معاضدت حقوقی دادگستری محل سکونت و دریافت گواهی از نهاد‌های حمایتی بعد از احراز شرایط لازم از خدمات وکیل رایگان استفاده کنند.

وی در پایان گفت: همچنین ایثارگران و بسیجیان نیز می‌توانند با حضور در دفاتر حمایت قضایی بسیج و ایثارگران مستقر در دادگستری‌ها از مزایای خدمات رایگان حقوقی برخوردار شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *