صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۹۴۸۵۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنرانی رئیس‌جمهور در هفتادو‌نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد.

خبرگزاری میزان - سخنرانی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل در جمع سران و رهبران حضور یافته است، آغاز شد.

سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومى ملل متحد و انتخاب شایسته جنابعالى را تبریک می‌گویم و امیدوارم که موضوع مهم این اجلاس، یعنى صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانى افقى روشن در برابر نسل‌هاى کنونى و آینده بگشاید.

سال گذشته، رئیس جمهور خدمتگذار کشورم، ابراهیم رئیسى از همین سخنگاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد. روحش شاد

من اینک براى اولین بار از جایگاه ریاست جمهورى اسلامى ایران با شما سخن مى‌گویم. مردم ما در انتخاب من به شعار محورى وفاق ملى رأى دادند.

این شعار منطبق بر دستور خداى تبارک و تعالى در قرآن کریم است. مطابق آموزه‌هاى قرآن: در آفرینش، انسان‌ها همگى از یک ریشه اند. پیامبران آمده‌اند که اختلافات را بر مبناى کتاب حل و فصل کنند. انسان‌ها اختلاف نمی‌کنند مگر آنکه زیاده‌طلبى و تمامیت‌خواهى آنان را از راه حق دور کند.

امام على علیه السلام خطاب به یکى از فرمانداران میفرماید: با تمام وجود به مردم مهر بورز، محبت کن و لطف خود را شامل حال آنان بگردان، مبادا با مردمان تحت فرمان خویش با نامهربانى و خشونت برخورد کنى؛ زیرا مردم دو دسته اند: یا برادر دینى تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند.

 

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *