صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مراسم بزرگداشت شهدای ادیان الهی با حضور مسئولان ورزشی و کشوری برگزار شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۴۸۴۴
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت شهدای ادیان الهی "تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار" در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این مراسم با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمناف هاشمی دبیرکل، نصرالله سجادی، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، گودرزی وزیر اسبق ورزش و جوانان، برخی از اعضای هیئت اجرایی و روسای فدراسیون‌ها، معاونین، مشاوران، مدیران، اعضای کمیسیون‌ها، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید تهران، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور همچون منصور برزگر، تیمور غیاثی، حسین رضازاده، سجاد گنج زاده، محمد بیداریان و مسئولان کشوری و لشگری با تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود مقدس کشورمان آغاز شد.

در ابتدا هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر از برگزاری چنین مراسمی بر نقش ارزشمند شهدای دفاع مقدس تاکید و عنوان داشت امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و ملت بزرگ ایران و بخصوص جامعه ورزش کشور همواره قدردان این عزیزان و خانواده‌های معظم شهدا خواهند بود.

 در ادامه اسقف بنیامین، صوفیا جاقار بکیان، فرشاد فرهی فر و دکتر سامیح به ترتیب نمایندگان آشوریان، ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان ضمن خیرمقدم به خانواده شهدای ورزشکار ادیان الهی و قدردانی از کمیته ملی المپیک در برگزاری چنین مراسمی دقایقی درباره هرمانان شهدای ادیان خود سخنرانی و مطالب ارزشمندی را عنوان داشتند.

سپس از کتاب "در خط مقدم" نخستین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی ورزش در دفاع مقدس به قلم و مجری طرح سید احمد سید باقری، با حضور حسین رضازاده و منصور برزگر رونمایی شد.

همچنین امیر دریادار شهرام ایرانی از رشادت‌های شهدای قهرمان ادیان الهی در ۸ سال دفاع مقدس سخن گفت و افزود: این قهرمانان از خاک میهن عزیزمان بدون توجه به دین و مسلک دفاع کردند و به برکت خون این عزیزان و خون دلاور مردان در ۸ سال دفاع مقدس ذره‌ای از آب و خاک کشورمان آسیب ندید تا دشمنان بدانند فرزندان ایران زمین هر آن از هر کیش و آیینی برای دفاع از کشورعزیزشان آماده اند.

در ادامه احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم خاص و تقدیر از برگزاری این مراسم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس از خانواده‌های شهدای ادیان الهی حاضر در این مراسم تقدیر و با ذکر تعداد شهدای سایر ادیان، آمار این شهدا را قابل ملاحظه ارزیابی کرد.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تسلیت حادثه دلخراش معدن در طبس بر جایگاه ارزشمند شهدا و خانواده هایشان تاکید و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و تقدیر از خانواده‌های آن‌ها را یک وظیفه مهم دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مراسم در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

در ادامه کلیپی از معرفی شهدای ادیان الهی و بیان خاطرات خانواده‌های معززشان پخش و در خاتمه از خانواده‌های زوریک مرادی مسیح، رستم آذرپاد، هراچ هاکوپیان، ورز باغومیان، ادیک نرسیسیان، وازگن آدامیان، اویشو بدال داود، ادموند موسیسیان قزلچه، روبرت لازار، ژوزف شاهینیان، واهیک باغداساریان، واطان آقاخانیان، هراچ هامپارسونیانس، هنریت هارطونیان، آلفرد گبری، آرمن مسیحی ادسیان، آلفرد سرکیزاردوشاهی، یرمی یعقوب، آلن آبکار شاه نظری، سردار آوانسیان شهدای ورزشکار ادیان الهی زرتشتیان، ارامنه، کلیمیان و آشوریان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *