صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان فارس: دستگاه قضایی در ارائه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان پیشگام است

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۴۸۲۳
دسته بندی‌: قضایی ، دادگستری
درخواست‌های قضایی ۴۲ نفر از خانواده شهدا با حضور رئیس کل دادگستری فارس بررسی شد.

خبرگزاری میزان - به منظور ارتباط مستقیم و بی واسطه مردم و مسئولان قضایی در استان فارس رئیس کل دادگستری و معاونین دادگستری فارس با برگزاری دو دیدار عمومی مشکلات قضایی و حقوقی مراجعان را بررسی کردند. 

در دیدار اول امروز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ مدیر ارشد قضایی استان فارس در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مشکلات حقوقی و قضایی ۴۲ نفر از خانواده‌های شهداء، جانبازان و ایثارگران در بررسی کرد. 

حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و جانبازان عرصه دفاع از میهن اسلامی را دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی در جامعه توصیف  کرد و بیان داشت: خدمت به خانواده‌های شهداء و ایثارگران به لحاظ جهاد در برابر دشمنان و دفاع از نظام و انقلاب با تقدیم ارزشمنند‌ترین گوهر وجودی خویش باید در جایگاه و مرتبه خاصی انجام شود و این امر بر ضمه همه مسئولان و مدیران در همه سطوح است. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در ارائه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان پیشگام است گفت: دادگستری فارس با تشکیل دفتر حمایت حقوقی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان با همکاری سپاه فجر استان،   ارائه مشاوره‌های قضایی و خدمات وکالتی توسط  وکلای معاضدتی را از سالیان گذشته در دستور کار قرار داده است که این روند همچنان ادامه دارد. 

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در اجرای دیدار‌های مستمر مسئولان قضایی با مراجعان در حوزه ریاست دادگستری طی دیدار  چهره به چهره امروز ۵۷ درخواست مردمی را بررسی و پاسخ گفت. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اختصاص یک روز کاری کامل در سه شنبه هر هفته به دیدار با مراجعان در مجموعه قضایی فارس را زمینه ساز شکل گیری ارتباط مستقیم دادگستری با بدنه جامعه و تقویت اعتماد مردم خواند و خاطر نشان کرد: ثبات زمانی و مکانی دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی در دادگستری فارس در طول سالیان متمادی شکل گیری ارتباطات مردمی را تسهیل کرده است. 

گفتنی است امروز همزمان با دیدار عمومی رئیس کل دادگستری فارس با مراجعان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با ۶۴ نفر و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز با ۵۱ نفر از مراجعان در دفتر کار خود دیدار و گفتگو کرده و درخواست‌های آنان را در چارچوب قانون پیگیری کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *