صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پردیس سینمایی تارخ افتتاح شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۴۸۰۹
پردیس سینمایی زنده‌یاد امین تارخ بازگیر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، با حضور هنرمندان، مدیران و مخاطبان سینما در شهر شیراز افتتاح شد. 

خبرگزاری میزان - مراسم بزرگداشت هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون امین تارخ و آئین افتتاح پردیس سینمایی امین تارخ همزمان با دومین سالگرد درگذشت این هنرمند برجسته با حضور مانی تارخ، منصوره شادمنش همسر امین تارخ، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، محمدحسن اسدی شهردار شیراز، هادی اسماعیلی، مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و جمعی از مدیران حوزه هنری و شهرداری شیراز برگزار شد. 

در این مراسم، محمدمهدی دادمان با همراهی هنرمندان حاضر در این مراسم از خانواده استاد امین تارخ تقدیر کرد. 

رونمایی از سردیس امین تارخ یکی دیگر از برنامه‌های مراسم بزرگداشت این هنرمند فقید سینما بود. همچنین در ادامه مراسم منصوره شادمنش، هنرمند و همسر مرحوم تارخ به پاس سال‌ها تلاش و حضور جریان‌ساز افسر اسدی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما از وی تجلیل کرد. 

در ادامه این مراسم حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: طی قرارداد بلند مدت مؤسسه بهمن سبز با شهرداری شیراز، پردیس سینمایی امین تارخ از این پس در زنجیره سینمایی کشور قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: یک سوم اکران فیلم‌های سینمایی کشور در سینماهای زیر نظر حوزه هنری انجام می‌شود و ما در کنار توسعه زیرساخت‌های سینمایی تلاش کرده‌ایم با فعالیت در تولید سینمایی این زنجیره را تکمیل کنیم، حوزه هنری در تولید فیلم و انیمیشن سینمایی برای مخاطب کودک و نوجوان خط تولید ویژه‌ای ایجاد کرده است، چرا که این قشر مخاطبان مظلومی هستند و همواره کمتر به آن‌ها توجه شده است. 

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز در این مراسم، اظهار داشت: طی سه سال گذشته بودجه شهرداری شیراز پنج برابر و بودجه فرهنگی آن ۱۲ برابر شده است. خوشحالیم که این پردیس به نام امین تارخ که از هنرمندان بزرگ شیراز و ایران است، نام‌گذاری شده است. 

وی در پایان اظهار داشت: ساخت این پردیس سینمایی در محله‌ای در جنوب شهر شیراز، می‌تواند فضای متفاوت برای دوست‌‎داران سینما ایجاد کند و بدون شک بزودی این پردیس سینمایی یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری شهر شیراز خواهد شد. 

در پایان این مراسم از علی سرتیپی و بهروز شعیبی به پاس ساخت فیلم سینمایی «آغوش باز» و بهروز افخمی و سید عماد حسینی به پاس ساخت فیلم سینمایی «استاد» تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *