صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: از نقد‌های منصفانه و سازنده حمایت می‌کنیم

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۹۴۸۰۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های حمایت از آزادی مشروع و آزادی بیان، حمایت از نقد‌های منصفانه است، گفت: آماده استماع هرگونه نقد و پیشنهاد منصفانه و سازنده در راستای بهبود عملکرد خود هستیم.

خبرگزاری میزان-به همت معاونت برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمانشاه، جلسه‌ای با حضور رئیس کل، دادستان، تعدادی از مسئولان قضایی استان و جمعی از نخبگان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه، به منظور استماع و تبادل نظرات، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های اصلاحی در خصوص دستگاه قضایی در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین محکومیت جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، با بیان اینکه دادگستری استان در دوران تحول قضایی با تأسی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه، ارتباط مؤثر با مردم بویژه جامعه نخبگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار داده اظهار کرد: یکی از راهکار‌های سند تحول برای پیشبرد دستگاه قضایی، هم فکری و هم اندیشی با صاحب نظران و نخبگان جامعه است و طبق این سند مقر شده تا ضمن هم فکری و تعامل با نخبگان جامعه، نسبت به رفع دغدغه‌ها و تسهیل روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش اطاله دادرسی اقدام و زمینه ایجاد بستر‌های نوین برای خدمت رسانی بیشتر به مردم فراهم شود.

کرمی افزود: بنای تشکیل این جلسه بر اساس مأموریت دوم سند تحول قضایی تحت عنوان احیای حقوق عامه گسترش عدل و آزادی مشروع است که در این ماموریت یکی از راهبرد‌های حمایت از آزادی مشروع و آزادی بیان، حمایت از نقد‌های منصفانه و سازنده است، لذا دادگستری استان آماده استماع هرگونه نقد و پیشنهاد منصفانه و سازنده در راستای بهبود عملکرد خود است.

وی ضمن اشاره به اثرات مثبت برگزاری نشست‌های هم اندیشی با جامعه نخبگان گفت: معتقدیم که برگزاری این قبیل جلسات نتایج نافع و نافذی دارد و این رویه تعاملی و همفکری در دستگاه قضایی استان ادامه خواهد داشت.

در ادامه نریمانی معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دادگستری استان در یکسال گذشته، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان از زمان ابلاغ سند تحول قضایی با توجه به تکالیف مقرر شده برای دادگستری استان‌ها، اقدامات متنوعی با تشکیل کمیته راهبری سند تحول قضایی دادگستری استان کرمانشاه به ریاست رئیس کل دادگستری و عضویت شورای معاونین در دستور کار قرار داده که این اقدامات منجر به کسب رتبه عالی در سال ۱۴۰۲ در بین دادگستری‌های سراسر کشور شده است.

نریمانی با اشاره به رویکرد برنامه محور دادگستری استان کرمانشاه افزود: دادگستری استان در یکسال گذشته، ضمن بهبود عملکرد در شاخص‌هایی از جمله نسبت خروجی به ورودی پرونده ها، مانده پرونده و همچنین متوسط زمان رسیدگی و شعب نامتعارف، رشد چشمگیری در مابقی شاخص‌های سند تحول قضایی داشته است.

وی اضافه کرد: در شاخص ابلاغ الکترونیک با بیش از ۹۶  درصد رتبه پنجم کشور را داریم و در موضوع قرعه کشی و انتخاب سیستمی کارشناسان در یکسال گذشته با رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته به عدد ۷۸ درصد رسیده ایم.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست تعدادی از حاضرین نظرات، دیدگاه ها، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را جهت بهبود هرچه بیشتر سیستم قضایی استان ارائه دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *