صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون امور اسناد سازمان ثبت: امکان استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد در هر لحظه از شبانه روز فراهم شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۴۷۸۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سکوی کاتب این امکان را برای مردم فراهم کرده که در هر لحظه از شبانه روز بتوانند در سکوی کاتب نسبت به ممنوع‌الخروجی خود استعلام کنند.

خبرگزاری میزان- سید صادق سعادتیان درباره نحوه اطلاع رسانی افراد ممنوع‌الخروج از کشور گفت: مطابق ماده هفده قانون گذرنامه بستانکاران پرونده‌های اجرایی اعم از بستانکاران قرارداد‌های داخلی بانک‌ها، مهریه و چک‌های بلامحل و به طور کل اسناد ذمه‌ای که از دوایر اجرای اسناد رسمی اجراییه صادر می‌شود می‌توانند با درخواست‌شان مدیون را ممنوع‌الخروج کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این اتفاق در پرونده‌های اجرای اسناد رسمی صورت می‌گیرد و بدهکاران یا مدیونین ممنوع‌الخروج می‌شوند.

سعادتیان در اشاره به این نحوه اطلاع رسانی گفت: در جهت حفظ حقوق و شان مردم، سازمان ثبت برای افرادی که ممنوع‌الخروج می‌شوند به سه طریق اطلاع رسانی می‌کند. نخست اینکه اگر مدیون در سامانه شماره تلفن همراه داشته باشد به محض ممنوع‌الخروج بودن برای وی پیامک ارسال و موضوع پرونده به وی اطلاع رسانی می‌شود. دوم اگر مدیون ثبت نام ثنا داشته باشه بر اساس ثنا اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *