صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرملین: موضع تهران در قبال مناقشه اوکراین، حق حاکمیتی ایران است

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۴۷۷۹
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به همکاری خوب تهران و مسکو، اعلام کرد که موضع تهران در قبال مناقشه اوکراین، حق حاکمیتی ایران است.

خبرگزاری میزان – دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در نشستی خبری اعلام کرد که روسیه به شفاف‌سازی موضع خود در مورد اوکراین در ارتباط‌های خود با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش تاس، سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران مبنی بر آمادگی وی برای گفت‌گو درباره اوکراین با نمایندگان کشور‌های اروپایی و آمریکا، گفت: این موضع حاکمیتی ایران است؛ روسیه به شفاف‌سازی موضع خود و هر آنچه مربوط به درگیری درباره اوکراین است، با دوستان ایرانی خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه گفت: ما در زمینه‌های مختلف همکاری بسیار زیادی با ایران داریم و انتظار داریم که این همکاری‌ها همچنان گسترش یابد.

پزشکیان که به‌منظور شرکت در هفتادو همین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، دوم مهر ۱۴۰۳ در نخستین بخش از برنامه‌های سفر خود، با مدیران ارشد بیش از ۴۰ رسانه آمریکایی دیدار کرد و به‌صورت صریح و شفاف به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، اظهار کرد: ما به هیچ‌وجه از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نکرده و نخواهیم کرد؛ برای ما مرز‌ها و حریم کشور‌ها دارای احترام است؛ نباید نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرد و دیگران را به تجاوزگری متهم کرد؛ ما خواهان صلح و ثبات و آرامش و امنیت در جهان هستیم و رویکرد ما در این زمینه صادقانه و برآمده از باور‌ها و اعتقادات ما است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *