صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سخنگوی دولت: بخش اعظمی از منابع طرح «دارویار» به بودجه عمومی منتقل شده است

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۴۷۶۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه منابع طرح دارویار باید به بودجه عمومی منتقل شود گفت: بخش اعظمی از این منابع با تصویب هیئت وزیران به بودجه عمومی منتقل شده است.

خبرگزاری میزان - چندی پیش عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با میزان از نحوه اجرای طرح «دارویار» گلایه کرد و گفت: طبق طرح دارویار در سال جاری باید ماهانه حدود ۶.۲۵ همت به داروسازان دارای داروخانه داده شود، اما تا به اینجای سال ۱۲ همت توسط سازمان هدفمندی پرداخت شده است که برای بدهی سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده و عملا تاکنون در سال جاری مبلغی را دریافت نکرده‌ایم.

پس از این اظهار نظر حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز داروساز در گفت‌وگو با میزان گفت: هدف از اجرای طرح دارویار پرداخت ارز به اقلام دارویی و مواد اولیه در انتهای زنحیره به جای ابتدای زنجیره تولید و تامین دارو بود تا از ایجاد فساد ناشی از توزیع ارز جلوگیری کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان پاشنه آشیل این طرح به علت تاخیر در پرداخت و حتی عدم پرداخت باعث بروز اختلال در سیستم شده است گفت: ما به دنبال این هستیم تا با کمک شخص رئیس جمهور مشکلات مرتفع و طرح دارویار به درستی اجرا شود.

در همین رابطه، اما صبح امروز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ سخنگوی دولت در پاسخ به سوال میزان درباره برنامه دولت برای پرداخت به‌موقع مطالبات داروسازان در قالب طرح دارویار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها و جلوگیری از انباشت مطالبات در آینده گفت: این بحث مطرح بود که منابع دارو باید از هدفمندی یارانه جدا شود و منابع دارویار باید به بودجه عمومی منتقل شود.

سخنگوی دولت افزود: این موضوع با دستور رئیس جمهور در اولویت قرار گرفت و بخش اعظمی از منابع دارویار با تصویب هیئت وزیران به بودجه عمومی منتقل شده است و امیدواریم مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *