صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری اصفهان: توجه به اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی ضرورت دارد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۴۷۵۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان برلزوم توجه به اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی به عنوان سندی راهبردی و مهم که سیاست‌های عالی نظام را در بر دارد، تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری اصفهان از کانون وکلای دادگستری استان اصفهان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسدالله جعفری در نشستی که در حاشیه این بازدید با اعضای هیئت مدیره کانون وکلا دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه داشت، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهدای استان اصفهان را گرامی داشت و بر ادامه راه و پایبندی به ارزش‌های والای ایشان تاکید کرد.

وی افزود: جامعه‌ای که با منطق و فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر نورانی شهدا حرکت کند دستاورد آن، عزت، سرافرازی و عظمت است و در برابر ظلم و توطئه‌های مستکبران و مفسدان و زیاده‌خواهان عالم با سربلندی ایستادگی کرده و نام خود را در تاریخ جاودانه خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری اصفهان، امنیت و اقتدار کنونی کشور را مرهون جانفشانی‌ها و رشادت‌های مردان و زنان غیور در جنگ تحمیلی عنوان و اظهار کرد: تمام پیشرفت‌ها، دستاورد‌ها، پیروزی‌ها، امنیت و اقتدار نظام مقدس اسلامی مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردان و زنان غیور در دفاع مقدس است و خواستگاه اصلی این فرهنگ و ارزش‌ها و رشادت‌ها، مبعث پیامبر اسلام (ص) بوده که از جامعه‌ای مملو ازبی‌ارزشی‌ها و پلیدی‌ها، جامعه‌ای سرشار از ارزش‌های الهی و انسانی بنا کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی به عنوان سندی راهبردی و مهم که سیاست‌های عالی نظام را در بر دارد اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌ها در اجرای موفق سند تحول قضایی این است که همه مجموعه‌ها اعم از دادگستری‌ها، سازمان‌های تابعه و سایر مجموعه‌های مرتبط، همزمان و به موازات هم در اجرایی ساختن برنامه‌ها پیشرفت داشته باشند و چنانچه مجموعه‌ای در اجرای بخشی از مفاد سند دچار مشکل و عقب‌ماندگی شد باید به سرعت مشکل بررسی و رفع شود تا در حرکت مجموعه‌های دیگر خللی وارد نشود.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در پایان از انسجام و هماهنگی کانون وکلا با دستگاه قضایی تقدیر و بر لزوم هماهنگی بیشتر و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای وکلا و ارائه خدمات عام‌المنفعه بیشتر توسط اعضای این کانون تاکید کرد.

تعیین تکلیف بیش از ۱۹ هزار موتور سیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان اصفهان

 سید محمد موسویان در جلسه تعیین تکلیف و بررسی موضوع فروش و اوراق موتورسیکلت‌های رسوبی با انتقاد از وضعیت موجود در برخی از پارکینگ‌های استان اصفهان گفت: متأسفانه هنوز تعدادی از موتورسیکلت‌ها رسوبی تعیین تکلیف نشده و لازم است دستگاه‌های متولی و اجرایی در اسرع وقت اقدامات لازم را معمول و گزارش آن را به دبیرخانه معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۱ هزار موتورسیکلت رسوبی تعیین تکلیف و از رده خارج شده اظهار کرد: تا ۲۰ روز آینده بیش از ۸ هزارموتور سیکلت رسوبی با هدف صیانت از حقوق عامه تعیین تکلیف و از رده خارج خواهد شد و دستگاه‌های متولی باید به صورت جهادی در این حوزه فعالیت داشته باشند تا مانع از تضییع حقوق عامه و بیت‌المال شود.

موسویان در ادامه تأکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فرسوده و غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصا و تفکیک کرده و با قید فوریت اقدامات لازم را جهت تعیین تکلیف آن اجرا کند.

دادستان مرکز استان اصفهان همچنین با هشدار به اعضای کارگروه نظارت وسایل نقلیه توقیفی گفت: ترک فعل و اهمال در این حوزه پذیرفتنی نیست و دستگاه قضایی در این خصوص برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

وی از مردم خواست: در صورت داشتن خودرو و موتور سیکلت توقیفی با در دست داشتن مدارک لازم به مراجع انتظامی مراجعه کنند تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *