صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مراسم گل افشانی مزار شهدای گمنام دادگستری استان تهران برگزار شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۴۷۵۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری استان تهران ضمن گردهمایی در مزار شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد تهران بار دیگر ضمن عطرافشانی و قرائت فاتحه بر مزار این شهیدان، با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

خبرگزاری میزان- ربیع‌اله قربانی در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام اظهار کرد: شهدای ما، نماد عالی‌ترین مراتب ایمان، ایثار و فداکاری‌اند. آن‌ها با درک عمیق از مسئولیت خود در برابر دین، میهن و مردم، از جان خود در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی گذشتند.

وی بیان کرد: هر شهید دفاع مقدس، همانند چراغی فروزان، راه روشنی را پیش روی ملت ما گشوده است. آنان با نثار جان، نه‌تن‌ها به وطن و دین خود خدمت کردند، بلکه از ارزش‌های الهی و انسانی که جوهره حیات است، پاسداری کردند.

رئیس کل محاکم تهران افزود: فرهنگ شهادت در مکتب اسلام، تنها به جنگ و میدان نبرد محدود نمی‌شود؛ بلکه شهید، کسی است که با نثار جان و دارایی‌هایش، حقیقت و عدالت را بالاتر از همه چیز می‌داند. در این نگاه، شهادت یک انتخاب آگاهانه و الهی است که فقط به‌خاطر رضایت خداوند و خدمت به انسانیت صورت می‌گیرد.

قربانی گفت:این گردهمایی نه‌ تنها یک مراسم برای تکریم و بزرگداشت شهدای گرانقدر است، بلکه ضرورت آن در یادآوری ارزش‌هایی است که این عزیزان برای آن‌ها جان فدا کردند. امروز، با تقارن این یادواره با هفته دفاع مقدس، فرصتی دست داده است تا بیش از هر زمان دیگری به یاد بیاوریم که دفاع مقدس، نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه مظهر پایداری و مقاومت ملت ما در برابر دشمنان بود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: ما در این یادواره گرد هم آمده‌ایم تا از شهدا بیاموزیم که چگونه می‌توانیم در مسیر ایثار، فداکاری و تلاش برای عدالت، گام برداریم. این نوع گردهمایی‌ها برای ما یک تذکر است تا بدانیم آنچه امروز در اختیار داریم، به سادگی به‌دست نیامده است و خون‌های بسیاری برای پاسداری از آن ریخته شده است.

وی گفت: ارتباط قوه قضاییه با فرهنگ شهادت و ایثار، عمیق و بنیادین است. شهدای ما برای پاسداری از عدالت و حق، از همه چیز خود گذشتند و امروز، ما به‌عنوان وارثان آن‌ها در سنگر عدالت و قضاوت، موظفیم همان مسیر را ادامه دهیم. شهدا، نماد دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی بودند و امروز، قوه قضاییه نیز همین مأموریت را دارد: حفاظت از حقوق مردم و اجرای عدالت. هر حکمی که در دادگاه‌های ما صادر می‌شود، پاسخی به ندای شهداست که از ما انتظار دارند در برابر بی‌عدالتی‌ها سکوت نکنیم و از حقوق مردم به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم.

رئیس کل محاکم تهران افزود: قوه قضاییه موظف است که با تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار، فضای قضایی کشور را به‌گونه‌ای هدایت کند که عدالت برای همه اقشار جامعه تأمین شود. اجرای عدالت، میراث شهداست و این یادواره فرصتی است تا به این مسئولیت مهم بیشتر بیندیشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: این آئین، نه تنها یادآور جان‌فشانی‌های شهداست، بلکه اثرات آن در تقویت روحیه ایثار، مسئولیت‌پذیری و همبستگی اجتماعی نمایان خواهد شد. حضور در چنین مراسم‌هایی، فرصت مغتنمی است برای بازنگری در ارزش‌های اساسی جامعه و یادآوری مسئولیت‌های فردی و جمعی. این محفل به یقین روحیه جهادی و مسئولیت‌پذیری را در دل همکاران قضایی ما بیشتر از پیش نهادینه می‌کند و آن‌ها را برای تلاش بیشتر در اجرای عدالت و حفظ حقوق مردم تشویق می‌کند.

قربانی در پایان گفت: این یادوآوره‌ها برای خانواده‌های شهدا، نمادی است از قدردانی جامعه و دستگاه قضایی از فداکاری‌های آنان. حضور مقامات قضایی در چنین مراسم‌هایی، پیام روشن وفاداری به راه شهدا و تعهد به ادامه مسیر عدالت و انصاف است. یاد و خاطره شهدای عزیزمان، همواره در دل‌های ما زنده خواهد ماند و ما وظیفه داریم تا با تلاش صادقانه و اجرای عادلانه قوانین، میراث آن‌ها را پاس بداریم.

در ادامه این مراسم سردار صابری مهمان ویژه مراسم نیز طی سخنانی به بیان اهمیت گرامیداشت دفاع مقدس پرداخت.

سردار صابری در قسمتی از صحبت‌هایش اعلام کرد: وقتی تاریخ جنگ را مطالعه و بررسی می‌کنید مشخص است که بیش از سی و شش کشور جهان در جنگ ایران و عراق به صدام یاری رساندند پس ما با یک جهان در حال جنگ بودیم.

وی گفت: زمانی که اهداف صدام را با نتایج عراق در جنگ مطابقت می‌دهیم می‌بینیم که صدام به هیچ‌کدام از اهدافش که اعلام کرده بود، ایران را به پنج منطقه تقسیم می‌کند یا اروند را فتح می‌کند نرسیده است و این تأکیدی بر پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس است.

سردار صابری گفت: این پیروزی وقتی بیشتر جلوه می‌کند که شما در تاریخ همین سال‌های اخیر قبل از انقلاب را که مطالعه می‌کنید، می‌بینید که پادشاهان چطور هر بار قسمتی از خاک ایران را به بهانه‌های واهی و خوش‌گذرانی به دشمنان تقدیم کردند، اما در این هشت سال و به دفاع مقدس مردم ایران، ذره‌ای از خاک کشورمان از دست نرفت.

پس از سخنرانی سردار صابری مراسم با اجرای سرود گروه امام رئوف و همچنین مداحی ذاکر اهل بیت(ع) ادامه یافت و در پایان این مراسم مسئولین، قضات و کارکنان دادگستری استان، محاکم و دادسرای تهران با قرائت فاتحه، مداحی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند و یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در مراسم عطر افشانی مزار مطهر شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد که با همت محاکم عمومی و انقلاب تهران و همکاری حوزه مقاومت بسیج دادگستری، مدیریت پشتیبانی و خدمات و مدیریت امور فرهنگی دادگستری استان تهران و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ جمعی از مسئولان قضایی کشوری و استان تهران از جمله حجت الاسلام و المسلمین نبی اله داودی مازندرانی رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات، قضات دادسرای انتظامی، معاونین قضایی رئیس کل و قضات و کارکنان دادگستری استان تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: شهید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *