صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس دیوان عالی کشور: مدیران دیروز و امروز این نظام در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت خطیری دارند

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۴۶۷۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
طی مراسمی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و طلیعه هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دیوان عالی کشور از قضات و کارمندان نمونه کشوری و ستادی تجلیل شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسمی که روز یکشنبه اول مهرماه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس و تجلیل ازقضات و کارکنان نمونه کشوری و ستادی دیوان عالی کشور در سالن اجتماعات کاخ دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک این عید بزرگ، هفته وحدت و تقارن آن با ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی داشت.

رئیس دیوان عالی کشور با غیرتوصیف دانستن مقام و جایگاه پیامبر اکرم (ص) با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) و اجداد طاهرینش تا امیرالمومنین علی (ع) به نقل از مرحوم مجلسی که در بخش تاریخ پیامبر در کتاب بحارالانوار مکتوب است، افزود: قبل از اینکه خداوند عالم هستی را بیافریند، خداوند روح وجود مقدس رسول اکرم (ص) را آفرید و بعد از خلقت نور وجودی پیامبر (ص) خداوند متعال ۱۲ حجاب را آفرید و پیامبر (ص) در هر حجابی چندین هزار سال متوقف شد و از علم خداوند بر پیامبر (ص) نازل شد و پس از پایان آن مراحل، این نور تربیت شده را پس از چندین هزار سال در سلب جناب آدم قرار داد و به فرزندانش منتقل شد تا به عبدالله پدر رسول اکرم (ص) رسید و خداوند متعال به گونه‌ای مقدر نمود که فردی که از لحاظ رتبه خلقت اول است لکن از نظر رتبه نبوت خاتم است، در ۱۷ ربیع الاوال سال عام‌الفیل به دنیا بیاید.

وی با اشاره به توصیفات قرآن کریم درباره وجود مقدس پیامبر (ص) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم هیچگاه وجود مقدس پیامبر (ص) را با اسم صدا نکرده است و اگر جایی به نام مبارک ایشان اشاره شده، مخاطب مستقیم کلام وحی نیست در صورتی که این ویژگی برای دیگر پیامبران صدق نمی‌کند و مختص وجود پیامبر عظیم الشأن اسلام است و نشانگر رابطه خاص و علاقه ویژه ذات حق به پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود گفت: در قرآن کریم پس از مشکلاتی که دشمن برای پیامبر (ص) در صدر اسلام ایجاد می‌کرد، آن حضرت را خطاب می‌کند "فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ... " یعنی همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! حال آنکه آیا من و شما در سختی‌ها و مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده مورد خطاب این آیه شریفه نیستیم؟ چراکه امروز من و شما در سختی‌های بسیاری اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... هستیم که دشمن برای ما به وجود آورده است و باید به این آیه تعصی جوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با تمام توان بر علیه ما دشمنی کرد و پیروزی ما میسر نبود مگر با استعانت به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام و تمسک رزمندگان، سپاهیان، ارتشیان و بسیجیان ما به قرآن کریم و آیه شریفه فَاستَقِم کَما أُمِرتَ و مردم ما را در مقابل سختی‌ها مقاوم پروش داد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان افزود: برادران عزیز و خواهران محترم امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاورد گران سنگی است که به امانت به بنده و شما سپرده شده است و این انقلاب با محتوای اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد و کسانی که از جان خود در این راه گذشتند، برای حاکمیت اسلام شهید شده اند و مدیران دیروز و امروز این نظام در صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مسئولیت خطیری دارند و دشمن تلاش می‌کند که در هرجا که نام اسلام ناب محمدی وجود دارد، این نام را حذف کند.

گفتنی است در این مراسم که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و طلیعه هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دیوان عالی کشور برگزار شد، از دکتر غلامرضا انصاری، معاون قضایی در امور هیات عمومی دیوان عالی کشور به عنوان مدیر قضایی برتر کشوری تجلیل شد. همچنین از حجت الاسلام والمسلمین عزیزاله رزاقی، رئیس محترم شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور مستقر در قم به عنوان قاضی نمونه کشوری تقدیر بعمل آمد.

از بین کارکنان نمونه دیوان عالی کشور نیز از برادران رضا قمرزاده، معاون مدیرکل شعب دیوان عالی کشور و مجتبی هادیان، مدیر امور اداری و طرح و برنامه دیوان عالی کشور به عنوان کارمند نمونه کشوری و علیرضا وفائی، مدیر دفتر شعبه هفدهم دیوان عالی کشور، مهدی کریم پور، رئیس اداره کمیسیون‌های حقوقی معاونت امور هیأت عمومی دیوان عالی کشور و سرکار خانم ظهیرالدینی، سرپرست شعبه پانزدهم دیوان عالی کشوربه عنوان کارمند نمونه ستادی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دیوان عالی کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *