صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان گیلان:پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۴۵۹۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است، گفت: امروز درک و شناخت درست و دقیقی از اهمیت پیشگیری در بین مسئولان مشاهده می‌شود.

خبرگزاری میزان- دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام اظهار کرد: ما باید قدردان این رشادت‌ها و جانفشانی‌ها بوده و برای رشد و تعالی کشور از هیج کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است گفت: امروز درک و شناخت درست و دقیقی از اهمیت پیشگیری در بین مسئولان مشاهده می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: درباره پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها و اعمال تبصره دو ماده ۱۰ اقدامات ارزنده‌ای در استان انجام شده و تصمیمات جدیدی نیز جهت استفاده از سامانه‌های الکترونیک برای کاهش پرونده‌ها و جرائم اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی مرکز شوق زندگی با هدف مدیریت آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: همه‌ دستگاه‌ها به محوریت دستگاه قضایی باید در افتتاح این مرکز در راستای کمک به جامعه هدف و آسیب دیدگان اجتماعی مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بزه سرقت در استان خاطر نشان کرد: دادستان‌ها و مسئولان قضایی و تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید هم در بخش شناسایی مجرمین و هم در برخورد قاطع با جدیت بیشتری عمل کنند.

وی در ادامه گفت: پابند الکترونیک برای مجرمین حرفه‌ای و سارقین باید جدی‌تر از گذشته دنبال شود. امید است که با هم افزایی و همکاری مسئولان شاهد کاهش وقوع سرقت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *