صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنایت در بیروت؛ کارزار حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۴۵۸۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی به دلیل مصون بودن از مجازات درپی حمایت‌های غرب، همواره به ارتکاب جنایت ازجمله هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - هدف قرار دادن غیرنظامیان یکی از اقدام‌هایی است که رژیم صهیونیستی همواره در طول تاریخ اشغال‌گری خود، به‌ویژه از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، مرتکب شده است. 

البته هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی تنها به غزه محدود نبوده و به‌طور آشکار دیده می‌شود که غیرنظامیان در لبنان نیز از سوی اشغال‌گران هدف قرار می‌گیرند. 

هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی به‌طور ویژه از هفته قبل افزایش یافته است. 

در تازه‌ترین اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی این رژیم حمله‌های گسترده‌ای را علیه مناطق جنوبی لبنان اجرا کرد.

 

 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی به شهر‌های جنوبی لبنان صدها شهید و  مجروح برجای گذاشته است. 

همچنین از تمام بیمارستان‌های مناطق جنوبی خواسته شده تا تمام عمل‌های جراحی غیر اورژانسی را به تعویق بیندازند و درمان مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی را در اولویت قرار دهند.

براساس گزارش رسانه‌های لبنانی، کودکان، زنان و امدادگران در میان شهدا و مجروحان حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی هستند. 

 

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان درپی این حمله‌ها تاکید کرد: تجاوز‌های گسترده اسرائیل به لبنان یک نسل‌کشی به‌تمام معناست که هدف آن نابودی روستا‌های لبنانی است.

میقاتی همچنین از سازمان ملل، شورای امنیت و کشور‌های صاحب نفوذ خواست که «در کنار عدالت» قرار گرفته و تجاوز به لبنان را متوقف کنند. 

رژیم اشغال‌گر صهیونیست به روستا‌ها و شهر‌های دورتر از مرز لبنان و فلسطین نیز حمله کرده و روستا‌های منطقه الطوفاح را هدف قرار داد. 

رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز طی حمله‌های تروریستی، دستگاه‌های ارتباطی را در مناطق مختلف لبنان منفجر کرد که درپی این انفجار‌ها ده‌ها غیرنظامی به شهادت رسیده و شماری زیادی نیز مجروح شدند؛ شهدا شامل یک دختر ۹ ساله، یک پسر ۱۱ ساله و دست‌کم ۲ نفر از کارکنان بخش بهداشتی بودند.

 

جنایت جنگی

غیرنظامیان درحالی هدف حمله‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند که براساس اساسنامه رم دیوان کیفری بین‌المللی، حمله عمدی به غیرنظامیان ممنوع بوده و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

فرماندهان نظامی موظفند هر کاری که ممکن است انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هدف حمله غیرنظامیان نخواهند بود. 

البته رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه مناطق غیرنظامی را در جنوب لبنان بار‌ها هدف قرار داده بود؛ حتی برخی از این حمله‌ها با استفاده از تسلیحات ممنوعه انجام شده بودند. 

اشغال‌گران صهیونیست همواره مدعی هستند که انبار‌های تسلیحاتی و ساختمان‌های نظامی را در لبنان هدف قرار می‌دهند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این نیز یک دروغ دیگر از سوی صهیونیست‌هاست. 

رژیم صهیونیستی چه از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر و چه پیش از آن همواره مناطق و ساختمان‌های مسکونی را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

استفاده قبلی از تسلیحات ممنوعه

دیده‌بان حقوق بشر ‎در خرداد اعلام کرد که استفاده گسترده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در جنوب لبنان غیرنظامیان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و به آوارگی غیرنظامیان کمک می‌کند.

براساس این گزارش، استفاده از مهمات حاوی فسفر سفید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در چندین منطقه شهری در سراسر جنوب لبنان از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تایید شده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *