صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۴۵۷۳
نگاهی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ضرورت اقدام کشور‌های اسلامی را برای قطع هرگونه ارتباط با این رژیم برجسته می‌کند.

خبرگزاری میزان – بسیاری از فروشگاه‌ها در شهر‌های اراضی اشغالی بسته شده‌‎اند و در شهر بندری حیفا، بازرگانان کالا‌های خود را در خیابان‌های خالی منتقل می‌کنند.

 همزمان، خطوط هوایی پرواز‌ها را لغو کرده‌اند، کسب‌وکار‌ها شکست می‌خورند و هتل‌ها در اراضی اشغالی خالی هستند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ نسل‎کشی، اقتصاد رژیم صهیونیستی در حال تصعیف است، زیرا سران این رژیم در حال ادامه حمله به غزه هستند که هیچ نشانه‌ای از پایان را نشان نمی‌دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی، با ادعای اینکه آسیب اقتصادی اخیر موقتی است، سعی کرده نگرانی‌ها را برطرف کند، اما خونین‌ترین و مخرب‌ترین جنگ رژیم صهیونیستی به هزاران کسب‌وکار در اراضی اشغالی آسیب رسانده و اعتماد به اقتصاد این رژیم را به خطر انداخته است.

ضرورت وحدت میان کشور‌های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی

تاکنون درخواست‌های زیادی برای وحدت میان کشور‌های اسلامی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

قطع هرگونه روابط میان کشور‌های اسلامی و رژیم صهیونیستی می‌تواند پاسخی موثر به تجاوزگری این رژیم در منطقه و به‌ویژه علیه ملت فلسطین باشد.

به گزارش شورای آتلانتیک، پس از ماه‌ها حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده، خشم بسیاری از رژیم صهیونیستی کشور‌های اسلامی وجود دارد.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره بحران غزه در نوامبر سال ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شد؛ در بیانیه پایانی این نشست با لحنی خشوت‎آمیز علیه رژیم صهیونیستی، کشور‌های اسلامی صدای خود را یکپارچه علیه تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بلند کردند.

مقام‌های ۵۸ کشور با نمایندگی بیش از ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان، «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را در قتل‌عام وحشیانه و غیرانسانی محکوم کردند.

راهکار قطع روابط سیاسی و اقتصای با رژیم صهیونیستی

ناکنون بار‌ها درخواست‌هایی برای قطع هرگونه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

این درخواست‌ها در حالی مطرح می‌شود که اقتصاد این رژیم با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند و قطع روابط می‌تواند به این آسیب دامن بزند.

روند فزاینده قطع روابط با رژیم صهیونیستی

ضرورت اقدام کشور‌های اسلامی برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که فهرست کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی در حال قطع روابط هستند همچنان در حال طولانی‌تر شدن است.

ده‌ها کشور در سراسر جهان از رژیم صهیونیستی خواسته‎اند تا تجاوز در غزه را متوقف کند و برخی کشور‌ها نیز با قطع روابط یا اعتراضات دیپلماتیک رسمی گامی فراتر گذاشته‌اند.

این حرکت‌ها بر افزایش مخالفت‌ها تأکید می‌کند، زیرا درخواست‌های بین‌المللی برای درخواست آتش‌بس افزایش یافته و وضعیت انسانی در غزه بدتر شده است.

کشور‌هایی در آفریقا و آمریکای لاتین اقدام‌های اعتراضی و قطع روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌اند.

کشور‌هایی مانند آفریقای جنوبی، شیلی، کلمبیا و چندین کشور دیگر اقدام‌های در این زمینه انجام داده‎اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *