صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ناکامی رژیم صهیونیستی در اهداف جنگی؛ جبهه مقاومت علیه اشغالگران

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۴۵۴۹
جنگ غزه در حالی به یک‎سالگی خود نزدیک می‌شود که محور مقاومت با رونمایی از قابلیت‌های بی‎سابقه، دستیابی رژیم صهیونیستی را به اهداف جنگ غیرممکن کرد.

خبرگزاری میزان – آغاز عملیات طوفان‎الاقصی در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) نقطه عطفی در تاریح مقاومت فلسطین به‎شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی در این عملیات بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی خود را تجربه کرد و بسیاری از مقام‌های صهیونیست تاکنون به این شکست اذعان کرده‎اند.

اکنون تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آستانه یک سالگی خود قرار دارد؛ بیش از ۴۰ هزار نفر شامل ۱۴ هزار کودک به شهادت رسیده‌‎اند، حدود ۱۰۰ هزار نفر مجروح شده و بسیاری دیگر آواره شده‌اند.

ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگ

آن‎گونه که بسیاری از کارشناسان اتفاق نظر دارند، رژیم صهیونیستی در دستیابی به هیچ یک از اهداف جنگ موفق نبوده و با ادامه جنگ و فشار بر غیرنظامیان در تلاش است تا افکار عمومی را منحرف کند.

یکی از اهداف متوهمانه رژیم صهیونیستی، از بین بردن حماس در نوار غزه بود که اکنون این هدف ادعایی محقق نشده و حماس و شاخه نظامی آن (گردان‌های القسام) همچنان خسارات و تلفات قابل توجهی را به صفوف ارتش رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

وحدت محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

بلافاصله بعد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاخه‌های مختلف محور مقاومت حمایت و همبستگی کامل خود را با نوار غزه و مقاومت فلسطین اعلام کرده و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادند.

حزب‎‌الله لبنان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مقاومت اسلامی عراق در کنار مردم غزه ایستادند و به حمایت از آن‌ها با وجود تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی ایستادند.

اکنون و در یک‌سالگی جنگ غزه محور مقاومت با قابلیت‌های روزافزون در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و ضربات بی‎سابقه‌ای را به این رژیم وارد می‌کند.

شلیک موشک مافوق‌صوت، جدیدترین ضربه ارتش یمن به رژیم صهیونیستی

ارتش یمن به‌تازگی عملیاتی را در عمق اراضی اشغالی به اجرا گذاشت و یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در تشریح این عملیات گفت: عملیات با موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شد که موفق به رسیدن به هدف شده و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام ماند؛ این موشک مسافت تخمینی ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.

موشک فلسطین ۲ بردی معادل ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر دارد، با سوخت جامد در دو مرحله کار می‌کند و دارای ویژگی‌های فناوری عملیات پنهان است، با سرعت ۱۶ ماخ معادل ۱۶ برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، از قدرت عملیاتی و مانور بالایی برخوردار است که قادر به دور زدن جدیدترین و قدرتمندترین سیستم‌های پدافند هوایی جهان از جمله گنبد آهنین است.

اما حمایت ارتش یمن به این عملیات محدود نمی‌شود و پیش از این نیز نیرو‌های مسلخ یمن تل‌آویو را با پهپاد یافا هدف قرار داده است.

علاوه بر این ارتش یمن عملیاتی را علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به‎راه انداخته و خسارت‌های قابل‌توجهی را به تجارت دریایی این رژیم وارد کرده است.

عملیات حزب‌الله لبنان در جبهه شمال

حزب‌الله لبنان نیز بلافاصله درپی آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه عملیات خود را در حمایت از مردم غزه آغاز کرده و روزانه حملات بسیاری را در شمال اراضی اشغالی انجام داده است.

جدیدترین عملیات حزب‌الله لبنان در جبهه شمال پاسخی اولیه به تجاوز‌های اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بود.

در این عملیات حزب‎الله موفق شدن تنها پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی (رامات‎دیوید) را در شمال اراضی اشغالی و همچنین مجتمع نظامی رافائل را در حیفا خدف قرار دهد.

حزب‎الله در عملیات اخیر خود از موشک‌های فجر-۵ و راکت‌های فادی-۱ و فادی-۲ علیه اهدافی در عمق اراضی اشغالی استفاده کرد.

این عملیات موجب شد تا آژیر هشدار در ده‌ها شهرک صهیونیست‎نشین در عمق چندده کیلومتری اراضی اشغالی به صدا درآید.

هشدار دبیرکل حزب‎الله به مقام‌های رژیم صهیونیستی

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود پس از حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، به چند نکته مهم اشاره کرده و به مقام‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: به نتانیاهو و گالانت و همه اشغالگران قویا می‌گویم جبهه مقاومت در حمایت از غزه متوقف نخواهد شد.

وی یادآور شد: حتی یک لحظه هم زیرساخت مقاومت دچار ضعف نشده و ما آماده هر سناریویی در جبهه نبرد هستیم.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: تنها راه برای بازگرداندن ساکنان به شمال توقف حملات به نوار غزه و کرانه باختری است، اقدامات نتانیاهو روند آواره شدن افراد در شمال را افزایش داده و فرصت بازگرداندن آنان را محال می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *