صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نمایندگان بخش خصوصی باید در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۴۵۳۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده به کاری لکوموتیو‌های کشور حدود ۵۰ درصد است و ورود لکوموتیو‌های جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبود‌های موجود شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو گفت: این نشست برگزار شد تا دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی بخش خصوصی و راه‌آهن شنیده شود و این نشست‌ها به صورت حوزه‌ای و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم با همفکری هم بتوانیم گام‌هایی مهم را رو به جلو برداریم.

ذاکری در ادامه با قدردانی از زحمات مدیران پیشین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با همدلی و همفکری این قافله را به سمت جلو پیش خواهیم برد و نباید به عقب برگردیم و در این راستا باید تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با همه ذینفعانی که در این حوزه فعالند دست به دست هم خواهیم داد تا به اهداف راه‌آهن برسیم.

ذاکری در ادامه اظهار کرد: در یک دوره گذار قرار داریم و الگو‌های راه‌آهن دولتی باید به سمت کاهش تصدی‌گری حرکت کنند.

وی افزود: بهترین راه این است که نمایندگان بخش خصوصی در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند تا از نظرات تشکل‌ها و شرکت‌ها بهره گرفته شود و بخش خصوصی بتواند حضور مستمری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده به کاری لکوموتیو‌های کشور حدود ۵۰ درصد است و ورود لکوموتیو‌های جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبود‌های موجود شود.

وی با بیان این که باید امری مشابه فاینانس خارجی برای فاینانس داخلی ایجاد شود، گفت: خرید لکوموتیو از شرکت‌های تولیدکننده خارجی با حدود ۱۵ درصد قیمت نهایی انجام می‌شود و مابقی مبلغ با استفاده از درآمد‌های همان لکوموتیو پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که برای خرید محصولات داخلی باید همه مبلغ را پرداخت کرد.

ذاکری در ادامه اظهار کرد: اگر خط آهن جدیدی توسعه پیدا می‌کند، قطاری از محور دیگری حذف و به خط جدید افزوده می‌شود؛ چرا که کمبود قطار همچنان در کشور جدی است.

وی در مورد پرداخت مطالبات بخش خصوصی نیز گفت: بانک ملی ۱۲۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ را پرداخت کرده و با مبلغی که مجموعه راه‌آهن پرداخت می‌کند به ۳.۶ همت می‌رسد و پرداخت مطالبات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. در خصوص ماده ۱۲ نیز گفتگو‌هایی با وزارت نفت انجام شده و قول‌هایی نیز دریافت شده است که امیدوایم آثار آن را به زودی ببینیم.

ذاکری ضمن تاکید بر توسعه حمل‌ونقل مسافری در کنار حمل‌ونقل باری گفت: باید با حرکت روبه‌جلو قطار‌های مناسب و شایسته مردم تهیه شود.

درحال تکمیل...


برچسب ها: راه اهن لکوموتیو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *