صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اسلامی: سازمان انرژی اتمی برای تربیت نیروی انسانی متخصص برنامه‌ریزی‌ کرده است

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۴۵۲۴
رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین آغاز سال تحصیلی در کاشان، گفت: یکی از موارد بسیار مهم که در سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه انجام شده، بحث توسعه منابع انسانی با هدف آموزش و تربیت نیروی متخصص در صنعت هسته‌ای است.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، در آیین بهره‌برداری از مجتمع آموزشی - فرهنگی شهدای هسته‌ای در کاشان، اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم که در سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه انجام شده، بحث توسعه منابع انسانی با هدف آموزش و تربیت نیروی متخصص در صنعت هسته‌ای است؛ توسعه منابع انسانی در سازمان انرژی اتمی را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رهنمود‌های ایشان در دیدار با کارکنان صنعت هسته‌ای در سال ۱۴۰۲، را به‌شکل مضاعف در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه جذب دانشجویان بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق کنکور در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر را سال گذشته آغاز کردیم و امسال نیز این روند ادامه یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۱ مدارس انرژی اتمی فقط در ۲ شهر وجود داشت و به همین خاطر توسعه این مدارس در استان‌هایی که دارای تاسیسات هسته‌ای بودند، در دستور کار قرار گرفت، گفت: توسعه این مدارس را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی دنبال کردیم؛ در کاشان نیز توسعه این مدارس با احداث مرکز بزرگ رفاهی، مسکونی و خدماتی، آموزشی و فرهنگی را از سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم.

اسلامی تصریح کرد: سال گذشته دبستان این مجتمع افتتاح شد و همزمان با نخستین روز‌های سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز دبیرستان‌های این مرکز هم افتتاح شد و اکنون آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند؛ نکته مهم برای ما این است که آموزش را از مقطع دبستان آغاز کنیم و سپس با پرورش استعداد‌ها به ارائه خدمات اجتماعی به منطقه بپردازیم تا به این ترتیب سطحی از آموزش را همراه با اقدام‌های تربیتی پایه‌گذاری کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این روند می‌تواند موجب توسعه علمی و شکوفایی استعداد‌ها شود، گفت: با توجه به فرهنگ حاکم شاهدیم که مدارس انرژی اتمی جزو مدارس برتر کشور قرار دارند؛ از سال ۱۴۰۱ تا کنون توانسته‌ایم تعداد مدارس انرژی اتمی را در کشور به سه برابر افزایش دهیم و تعداد آن‌ها از ۷ مدرسه به بیش از ۲۰ مدرسه افزایش یافته است و این روند ادامه دارد.

وی در پایان یادآوری کرد: در نظر داریم روی استعداد‌هایی که از میان دانش‌آموزان خانواده‌های هسته‌ای و نیز مردم منطقه که در آنجا مستقر هستند؛،سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا به این ترتیب می‌توانیم تامین نیروی انسانی آینده سازمان را از این طریق و به شکل سازمان‌یافته و منسجم دنبال کنیم.

۲ دبیرستان در مقاطع اول و دوم متوسطه پسرانه و دخترانه به نام شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی و دبستان پسرانه به نام شهید حسین امیرعبداللهیان، دوشنبه، دوم مهرماه در مجتمع آموزشی – فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان مزین شد و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *