صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عملکرد ضعیف شطرنج ایران در المپیاد جهانی با مربی خارجی پرسروصدا

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۴۴۷۵
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
تیم ملی شطرنج ایران با نتایجی ضعیف و غیرقابل باور المپیاد جهانی را به پایان رساند.

خبرگزاری میزان - تیم ملی شطرنج مردان ایران با کسب رتبه ۲۶ در جدول open المپیاد جهانی مجارستان، به کار خود در این تورنمنت معتبر پایان داد. تیم ملی مردان ایران که با هدایت الکساندر گریشوک در این مسابقات حضور داشت، در دور‌های پایانی مسابقات با شکست‌های عجیب و غریب و تحلیل رفتن بازیکنان خود، نتوانست در جمع ۱۰ تیم برتر قرار بگیرد.

با وجود اینکه ایران از ابتدای این مسابقات، با توجه به average rating تیمی و عملکرد شطرنج‌بازان، بخت دهم قهرمانی در این مسابقات بود، اما مربی خارجی و پرسروصدای تیم ملی، علاوه بر اینکه نتوانست ایران را در جمع ۱۰ تیم برتر ببرد، حتی از نگهداشتن ایران در جمع ۲۰ تیم برتر عاجز بود و در نهایت یکی از بدترین نتایج تیم ملی ایران در المپیاد جهانی رقم خورد. شطرنج‌بازان ایران در پایان با ۶ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست در رده بیست و ششم قرار گرفتند.  

تیم ملی زنان ایران نیز در پایان این‌ مسابقات و در جدول زنان المپیاد جهانی، با ۵ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست در رتبه ۳۷ قرار گرفت و هدایت این تیم با همایون توفیقی بود که البته او هم نتوانست، آن شوک روحی و الزامات فنی لازم را به کار ببرد و طبق معمول، تیم ملی زنان نیز با نتیجه‌ای نسبتا ضعیف به خانه بازگشتند.

گفتنی است؛ فدراسیون شطرنج به مدت ۲ سال است که رئیس ندارد و بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو، نتوانسته عنوان شایسته و درخوری کسب کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فدراسیون شطرنج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *