صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر کار: معدن زغال‌سنگ طبس جزو معادن تمام مکانیزه نبوده است

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۴۴۰۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را درباره حادثه رخ داده در معدن زغال سنگ معدنجو ارائه کرد و گفت: این معدن جزو معادن تمام مکانیزه نبوده، هرچند در معادن مکانیزه هم حادثه رخ می‌دهد.

خبرگزاری میزان - احمد میدری که به دستور رئیس جمهوری برای رسیدگی به حادثه انفجار در معدن زغال سنک طبس به این شهر سفر کرده است، ضمن تسلیت برای فوت کارگران معدن معدنجو، اظهارکرد: براساس بررسی‌های انجام شده، گروه‌های ایمنی در معدن به صورت مستمر بررسی‌های خود را انجام می‌دادند و حتی خود معدن هم متخصصان این بخش را داشته است.

وی افزود: همچنین براساس اطلاعات موجود، در تاریخ ۲۸ مرداد امسال گرو‌های بازرسی بیرونی از سمت وزارت کار این معدن را بررسی کردند که مشکلی از نظر استاندار‌های ایمنی از لحاظ معادن سنتی وجود نداشت.

وزیر کار با بیان اینکه این معدن، یک معدن سنتی است، گفت: این معدن جزو معادن تمام مکانیزه نبوده، هرچند در معادن مکانیزه هم حادثه رخ می‌دهد. از سال ۷۶ این اولین حادثه گاز گرفتی است که رخ داده و متاسفانه غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

میدری افزود: در اردیبشهت ماه امسال یک دوره آموزشی ایمنی سراسری نیز برگزار شد و تمام ضوابط و استاندارد‌های لازم توسط معدن رعایت شده بود.

وزیر کار با بیان اینکه باید چاره‌ای برای مکانیزه شدن معادن زغال سنگ کشور اندیشیده شود، یادآور شد: در این منطقه یک معدن متعلق به تامین اجتماعی داریم که مکانیزه است و همه باید به این سمت بروند. معدن معدنجو متعلق به بخش خصوصی بود.

وی در پایان درباره علت اصلی حادثه معدن طبس بیان کرد: باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد، علت اعلام شده انفجار گاز بوده و حادثه غیرقابل پیش‌بینی بود، در صورتیکه بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان گاز متعادل بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *