صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

مانکی‌یف: همیشه دوست داشتم با سوریان مبارزه کنم/ رنگرز بهترین کشتی‌گیر زمان خودش بود

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۴۴۰۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: همیشه دوست داشتم با حمید سوریان مبارزه کنم، اما متأسفانه هیچ وقت این فرصت فراهم نشد تا با یکی از برترین فرنگی‌کاران تاریخ جهان مبارزه داشته باشم.

خبرگزاری میزان - برادران مانکی‌یف در طول دوران مبارزاتشان در وزن اول کشتی فرنگی همواره جزو مدعیان جهانی و المپیک بوده‌اند و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شده‌اند که سرآمد آن توسط نظیر مانکی‌یف در المپیک پکن کسب شد و عنوان قهرمانی را برای این کشتی‌گیر چغر به همراه داشت.

نظیر در آن مسابقات مقابل حمید سوریان، بخت اول قهرمانی، به برتری رسید و در فینال هم از سد روشن بایراموف آذربایجانی گذشت تا ارزشمدترین مدال دوران قهرمانی‌اش را کسب کند؛ مدالی که دیگر نه تنها تکرار نشد، حتی تا نزدیکی آنهم نتوانست برود.

بخان مانکی‌یف، برادر کوچک‌تر نظیر پس از او صاحب دوبنده سبک وزن روسیه شد و هرچند نتوانست افتخارات برادر بزرگتر را تکرار کند، اما به یک مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱ و ۲ برنز قهرمانی اروپا دست یافت.

هرگز ندیده‌ام ایرانی‌ها از کف زدن و تشویق کردن خسته شوند

بخان مانکی‌یف در گفت‌وگو با میزان، با مرور خاطرات دوران قهرمانی‌اش و تجربه حضور در ایران اظهار داشت: من در سال ۲۰۱۳ در مسابقات جام جهانی در ایران جنگیدم و جو آنجا را خیلی دوست داشتم. من هرگز ندیده‌ام که ایرانی‌ها از کف زدن و تشویق کردن خسته شوند و به همین دلیل فضای آنجا را خیلی دوست داشتم. پس از بازدید از ایران، من و آلبیف در مرکز خرید قدم زدیم و برای عکاسی توقف کردیم.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان با بیان اینکه همیشه دوست داشتم با حمید سوریان مبارزه کنم گفت: متأسفانه هیچ وقت این فرصت برای من فراهم نشد تا با یکی از برترین فرنگی‌کاران تاریخ جهان مبارزه داشته باشم. البته در فینال مسابقات جام جهانی ایران با امید نوروزی مبارزه کردم، اما حمید بهترین مبارز آن زمان بود. نوروزی از نظر بدنی بسیار قوی بود، در دور اول به او باختم، سپس در راند دوم و سوم با هم برخورد و مبارزه کردیم و او را شکست دادم. 

امیدوارم بتوانیم نسل خوبی را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم

مانکی‌یف با اشاره به پیروزی برادرش در المپیک پکن مقابل سوریان تصریح کرد: در سال ۲۰۰۸ برادرم بهترین بود، او خیلی خوب به المپیک آمد و نتایج خوبی برای به دست آوردن مدال طلا کسب کرد. او مبارزات بسیار سختی داشت و مقابل سوریان و بایراموف که بهترین‎‌های وزن اول کشتی فرنگی بودند به پیروزی رسید و قهرمان شد.

دارنده ۲ مدال برنز قهرمانی اروپا گفت: ما می‌خواهیم یک تورنمنت به افتخار برادرم نظیر مانکی‌یف ترتیب دهیم. اکنون مربی تیم‌های زیر ۱۵ و زیر ۱۸ سال روسیه هستم و امیدوارم بتوانیم نسل خوبی را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم.

می‌توانستیم حداقل ۴ مدال طلا در المپیک پاریس بگیریم

وی درخصوص شرایط پیش آمده برای کشتی‌گیران روس و محرومیت آنها از حضور در میادین بین‌المللی جهانی و المپیک عنوان کرد: صادقانه بگویم، شرایط کنونی به دلیل عدم برگزاری مسابقات مهم بسیار دشوار است و به دلیل این وضعیت خیلی دشوار است که بگوییم بسیاری از کشتی‌گیران مطرح ما تسلیم شده‌اند. اگر تیم روسیه اجازه حضور در المپیک را می‌گرفت، فکر می‌کنم حداقل می‌توانستیم ۴ مدال طلا در پاریس بگیریم.

مانکی‌یف با بیان اینکه حسن رنگرز را خیلی دوست داشتم خاطرنشان کرد: در آن زمان من کودک بودم که رنگرز مبارزه می‌کرد، اما واقعاً بهترین مبارز آن زمان بود. فکر می‌کنم او باید المپیک را می‌بُرد، اما کمی بدشانس بود. یادم هست وقتی در فینال جام جهانی شکست خورد، داور در نوع قضاوت خود اشتباه کرد، اما او بهترین بود.

وی درباره ارزیابی‌اش از شرایط کشتی ایران به خصوص کشتی فرنگی اظهار داشت: هرچند ایران در المپیک موفق به کسب ۲ مدال طلا شد، اما فکر می‌کنم الان تیم ایران کمی ضعیف‌تر از تیم قبلی است؛ این چیزی است که من فکر می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *