صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نسل‌کشی در غزه؛ جنگ غرب و صهیونیسم علیه مردم فلسطین

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی دارای ارزش‌های یکسانی از قبیل استعمار، نژادپرستی، برتری سفیدپوستان و نسل‌کشی هستند که همگی ابزار امپریالیستی برای محافظت از منافع آن‌ها به‌حساب می‌آیند.

خبرگزاری میزان - جنگ نسل‌کشی کنونی علیه مردم فلسطین تنها از سوی رژیم صهیونیستی انجام نمی‌شود؛ این یک نسل‌کشی غربی است که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا و ناتو انجام می‌شود.

اینکه رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک پایگاه امپریالیستی غربی برای اطمینان از کنترل و غارت منطقه تاسیس شد، خبر تازه‌ای نیست؛ با این حال، امروزه بسیاری از حمایت عظیم غرب از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی گیج شده‌اند، و ظاهراً معتقدند که کشتار فلسطینیان در غرب تنها پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد.

تلاش نظامی و سیاسی برای ایجاد رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک ایستگاه نظامی غربی در سال ۱۹۱۷ زمانی که انگلیس اعلامیه بالفور را با حمایت دیگر قدرت‌های استعماری و امپریالیستی صادر کرد، آغاز شد.

از آن زمان، جنگ امپریالیستی و نژادپرستانه غرب علیه مردم فلسطین فروکش نکرده است.

در جهان امروزی، بیشتر متفکران ضد امپریالیست همواره رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک ایستگاه امپریالیستی غربی در قلب منطقه می‌نگرند.

آن‌ها با استفاده از پروپاگاندای لیبرال غربی، اغلب غرب به‌عنوان مدعی حقوق بشر به جهان معرفی می‌کنند، درحالی که حقوق بشر غربی تنها محدود به سفیدپوستان اروپایی و آمریکایی است. 

از آنجایی که فلسطینیان این معیار نژادپرستانه و امپریالیستی غربی (سفیدپوست بودن) را برآورده نمی‌کنند، غرب بیش از ۷ دهه است که از کشتار آن‌ها حمایت کرده است. 

غرب از سال ۱۹۴۸ تمام تسلیحات لازم را برای رژیم صهیونیستی جهت از بین بردن فلسطینی‌ها، سرقت و استعمار سرزمین‌های آن‌ها، بیرون راندن مستقیم آن‌ها، و تحت سلطه درآوردن جمعیت باقی‌مانده با قرار دادن آن‌ها در معرض آپارتاید رژیم صهیونیستی و قتل‌عام ارائه کرده است. 

غرب همچنین به‌طور همزمان پوشش حقوقی و دیپلماتیکی را برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر محاکم بین‌المللی فراهم کرده است.

همدستی غرب

درحالی که جهان از ماه اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) شاهد یک نسل‌کشی زنده علیه مردم فلسطین بوده، دولت‌های غربی حمایت آشکار از نسل‌کشی را به هر طریق ممکن (نظامی و مالی) و همچنین تبلیغات رسمی ادامه داده‌اند.

دولت‌های غربی همچنین برای حمایت کامل از رژیم صهیونیستی، اقدامات پلیسی سرکوب‌گرانه شدید را علیه مردم غربی که از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، به‌راه انداخته‌اند.

کشور‌های غربی از جمله انگلیس از زمان آغاز جنگ غزه، برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر محکومیت سازمان ملل رای داده‌اند و دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) را تحت فشار قرار داده‌اند تا سران جنایت‌کار رژیم صهیونیستی را به‌خاطر جنایاتشان متهم نکند. 

انگلیس همچنین با تحقیقات دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) درمورد اشغال و نسل‌کشی مخالفت کرد، آژانس‌های پلیس خود را برای آزار و اذیت فعالانی که از فلسطینی‌ها دفاع می‌کردند، به‌راه انداخت و با کمک بی‌بی‌سی یک کارزار تبلیغاتی بزرگ در حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به‌راه انداخت. 

در همین حال، دانشگاه‌های انگلیس با اعمال اقدام‌های سرکوبگرانه علیه دانشجویان خود به ادامه نسل‌کشی کمک کردند.

فرانسوی‌ها هم که نژادپرستی دولتی آن‌ها علیه اعراب و مسلمانان در ۲ دهه اخیر به سطوح وحشتناکی رسیده، کشتی‌ها، سلاح‌ها و کارکنان خود را برای کمک به رژیم صهیونیستی در جنگ نسل‌کشی‌اش اعزام کردند و به پایگاه‌های نظامی فرانسه در منطقه دستور دادند تا از این رژیم محافظت کنند. 

البته این میزان حمایت‌ها تعجب‌آور نیست، زیرا فرانسه در طول دهه ۱۹۵۰ و تا ۱۹۶۷ تامین‌کننده اصلی تسلیحات برای رژیم صهیونیستی و همچنین معمار برنامه هسته‌ای این رژیم بود. 

باوجود رقابت شدید سایر کشور‌های اروپایی و آمریکا، اقدام‌های ضد فلسطینی آلمان شاید آشکارتر باشد.

این کشور همه اعتراض‌های حامیان فلسطین را ممنوع و سرکوب کرده، اسلحه، بودجه و حمایت دیپلماتیک ارائه کرده، برای دفاع از جنایت‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری تلاش کرده است. 

همچنین دولت برلین به سرکوب آزادی بیان و ساکت کردن هر رسانه‌ای که منتقد حمایت آلمان از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بوده، ادامه داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *