صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی: در بحث مولدسازی می‌خواهیم پیشران پیشرفت ایران اسلامی باشیم

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸۴
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت شده است که در آینده افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محفل انس با قرآن که امروز اول مهرماه به مناسبت هفته وقف در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس و هفته وقف گفت: درمورد پیامبر (ص) همین بس که وجود مقدس پیامبر (ص) برای عالمیان رحمت و برکت است. هرچه اتصال بیشتر با وجود شریف پیامبر (ص) برقرار کنید از بهره وافر برخوردار خواهید بود و هر میزان دست‌تنگی کنید، بهره کمتری خواهید برد.

وی در رابطه با ذکر شریف صلوات اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید (إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِکَتَهُۥ یُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِیِّۚ یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَیهِ وَسَلِّمُواْ تَسلِیمًا) این آیه شریفه دو گزاره دارد یک گزاره خبری و یک گزاره امری، گزاره خبری این است که خداوند و ملائکه بر پیامبر (ص) درود می‌فرستند و این خیر در دنیا و آخرت استمرار دارد. درود به چه معناست؟ آیا خداوند برای پیامبر (ص) به صورت لفظی درود می‌فرستند؟ متکلمین می‌گویند کلام خدا فعل است؛ یعنی خداوند فعلی برای پیامبر (ص) انجام می‌دهد. این فعل چیست؟ کار خدا خلقت و ایجاد است و پیوسته فیض خود را بر پیامبر (ص) استمرار می‌بخشد. اگر ما می‌خواهیم از فیضی که خداوند به پیامبر (ص) می‌بخشد بهره‌مند شویم، راهکار آن بیان ذکر و اتصال به پیامبر (ص) است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: خداوند متعال می‌فرماید وجود ائمه طاهرین (ع) سبب به وجود آمدن و بقای آسمان و زمین است. در زیارت جامعه کبیره نیز آمده است: (بِکُم یُنَزِّلُ الغیثَ وَ بِکُم یُمسکُ السَّماءَ أن تَقَعَ عَلى الأرض إلّا باذنِهِ وَ بکُم یُنَفِّسُ الهَمَّ وَ یَکشِفُ الضُّرَّ) برخی می‌گویند این روایت غلوآمیز است در حالی که سند و روایت مشکل ندارد. شیخ صدوق و مرحوم کلینی نیز نقل کرده‌اند و این روایت قطعا از معصوم صادر شده است.

وی بیان کرد: اگر وجود ائمه معصومین (ع) از چنین قدرتی برخوردار است، برای اینکه به این منبع متصل شویم باید رابطه‌ای برقرار شود و رابطه بر اساس همین ذکر و شبیه آن‌ها زندگی کردن شکل می‌گیرد. اگر شبیه نبی الله و الگو و اصحاب پیامبر (ص) شدید، احکامی که بر نبی‌الله جاری است بر شما هم جاری می‌شود. خداوند به او نعمت داده به شما هم می‌دهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وجود امام حسین (ع) جایگاه شهدای کربلا را به آن‌ها نشان می‌دهد، مفهومش این است که هم سنخ هستند. درمورد جامعه نیز همین است، اگر جامعه مقاوم باشد خیر خواهد دید اگر مقاوم نباشد شر نصیبش خواهد شد. (إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم) اگر تغییرات مثبت در اوایل انقلاب اسلامی پدید آمد؛ یعنی مردم به رهبری الهی تکیه کردند و رهبری گفت من به پشتیبانی این مردم، حکومت تعیین می‌کنم و تعیین کرد و امروز تمام نظام طواغیت با ما برخورد می‌کنند که چرا حرف از اسلام و دین می‌زنید. ما و شما باید در جامعه مطلوب حرکت کنیم در سوره ممتحنه جامعه الگو بیان شده است: «قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ کَفَرْنَا بِکُمْ وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِیمَ لِأَبِیهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَکَ وَمَا أَمْلِکُ لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَیْءٍ ۖ رَبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنَا وَإِلَیْکَ أَنَبْنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ»؛ (برای شما مؤمنان بسیار پسندیده و نیکوست که به ابراهیم و اصحابش اقتدا کنید که آن‌ها به قوم (مشرک) خود گفتند: ما از شما و بت‌های شما که به جای خدا می‌پرستید به کلی بیزاریم، ما مخالف و منکر شماییم و همیشه میان ما و شما کینه و دشمنی خواهد بود تا وقتی که تنها به خدای یگانه ایمان آرید، الاّ آنکه ابراهیم به پدر (یعنی عموی) خود گفت: (اگر ایمان آری) من برای تو از خدا آمرزش می‌طلبم (که از شرک و عصیان گذشته تو درگذرد) و (هر گاه ایمان نیاوری) دیگر من بر نجات تو از (قهر و غضب) خدا هیچ کاری نتوانم کرد، بار الها، ما بر تو توکل کردیم و رو به درگاه تو آوردیم و بازگشت تمام خلق به سوی توست.)

وی افزود: آمریکا و صهیونیست خصومت و دشمنی‌شان با ما تمام نشدنی است. قرآن مثال‌های زیادی می‌زند: (قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ* النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ * إِذْهُمْ عَلَیْها قُعُودٌ * وَ هُمْ عَلى ما یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ)؛ (مرگ بر صاحبان گودال (پر آتش). همان آتش پر هیزم. آنگاه که آنان بالاى آن نشسته بودند؛ و تماشاگر شکنجه‌اى بودند که نسبت به مؤمنان روا مى‌داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اتفاقات اخیر در لبنان و قافله فرماندهان که در طول تاریخ مظلومانه به شهادت رسیدند، عنوان کرد: دفاع مقدس به ما یک ویژگی داد و نام ما شد امت مقاوم، مقاومتی که جانانه بود و امروز نظام سلطه درمانده شده است. (وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّریقَةِ)؛ هر میزان استقامت کنید شهد پیروزی را می‌چشید. 

وی افزود: اگر رشد و بالندگی در اسناد و کاداستر به چشم می‌خورد نتیجه همکاری خوب همکاران است و انشاالله تا پایان امسال اسناد به پایان می‌رسد. این اسناد باعث شده دعاوی حقوقی کاهش پیدا کرده و دیگر اینکه اگر اجاره داری به مشارکت تغییر یافته نتیجه کار و تلاش همکاران بوده که باید استمرار داشته باشد. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه منابع موقوفات برای اجرای نیت صرف می‌شود، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت شده است که در آینده افزایش خواهد یافت. نمونه آن مراسم اربعین بود که این خدمات و اجرای نیت واقفان در حوزه‌های مختلف باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی کار‌های خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در آبزی پروری اقدامات خوبی صورت گرفته است. ۱۳ بند به وزیر دولت قبل نوشته شد که مشکلات قانونی در این زمینه حل و فصل شود که در این صورت بخش خصوصی رونق پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنم دستاورد‌های اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه در بحث مولدسازی می‌خواهیم پیشران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: وقف نه بیت المال است و نه پول نفت و نه مالیات، موقوفات یا متولی دارند یا ندارند، اگر ندارند از سوی، ولی فقیه مقام مجاز تعیین می‌شود؛ بنابراین نقشه راه روشن است و در سه گزاره حفظ العین، افزایش منافع و اجرای نیات پیش می‌رویم. 

وی تصریح کرد: اخیرا درباره کربن زدایی بحث‌هایی مطرح است که در تصفیه هوا اثرگذار است و تکنولوژی نیاز دارد که در ایران ۹۵ درصد موادش موجود است در دودکش منازل و نیروگاه‌ها بکار رود و در صورت به نتیجه رسیدن از آلایندگی هوا کاسته می‌شود و می‌توانیم آسمان را آبی و دور از آلودگی ببینیم. این اقدام در ماه‌های آینده با همکاری جهاد دانشگاهی و یکی از دانشگاه‌های تهران محقق خواهد شد. در نظر داریم مولدسازی فقط مسکن سازی نباشد به سراغ مولدسازی‌هایی می‌رویم که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *