صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خشونت پلیس آلمان در قبال معترضان به جنگ غزه؛ یک کودک ۱۰ ساله بازداشت شد

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۴۳۷۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
دولت‌های غربی طی ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را برای سرکوب مخالفان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌کار گرفته‌اند.

خبرگزاری میزان - دولت‌های غربی که عمدتا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باوجود ادعا‌ها و شعار‌ها درمورد آزادی بیان و حقوق بشر، اما در واقعیت شعار‌های دروغین خود را زیر پا می‌گذارند. 

این موضوع را می‌توان در سرکوب معترضان به جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی دولت‌های مدعی آزادی بیان شاهد بود. 

یکی از تازه‌ترین تصاویر ثبت‌شده از این آزادی ادعایی، مربوط به سرکوب معترضان حامی فلسطین از سوی افسران پلیس آلمان است. 

در این ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس آلمان پسر بچه‌ای را که پرچم فلسطین به‌دست داشت، تعقیب و در نهایت او را بازداشت کردند؛ در این ویدیو پسر بچه‌ای از سوی تعداد زیادی افسر پلیس ضدشورش احاطه شده و در اضطراب و نگرانی به‌سر می‌برد.

این ویدیو حتی در رسانه‌های غربی نیز بازتاب شده او و این رسانه‌ها گفتند که ترس در صورت این کودک ۱۰ ساله به‌وضوح دیده می‌شود. 

البته این نخستین‌باری نیست که پلیس آلمان برای سرکوب تظاهرات حمایت از مردم غزه، دست به بازداشت کودکان زده است. 

پیش از این نیز، ویدیو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌داد پلیس آلمان یک کودک خردسال را تعقیب می‌کند تا پرچم فلسطین را از او بگیرد، در حالی که کودک در آغوش پدرش گریه می‌کند و او نمی‌تواند فرزند خود را آرام کند.

این پسر ۷ ساله در اوایل ژوئن (خرداد) به اتهام ضربه زدن به کلاه یک افسر پلیس با پرچمی که در دست داشت، بازداشت شد؛ پلیس آلمان همچنین اذعان کرده بود که ۶ کودک زیر ۱۶ سال را بازداشت کرده است. 

 

خشونت علیه معترضان به جنگ در کشور‌های دیگر

خشونت علیه معترضان به جنگ تنها مختص یک کشور مانند آلمان نیست؛ این موضوع را می‌توان در کشور‌های دیگر نیز شاهد بود. 

به‌عنوان نمونه، نمایشگاه نظامی ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا اواخر شهریور شاهد اعتراض گسترده فعالان ضدجنگ بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

براساس گزارش‌ها، معترضان ضدجنگ و پلیس استرالیا در خارج از این نمایشگاه درگیر شده و افسران پلیس از نارنجک‌های صوتی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کردند. 

پلیس این ایالت اعلام کرد که ۳۳ نفر به دلیل آنچه حمله، ممانعت از پلیس، ایجاد آتش‌سوزی و مسدود کردن جاده‌ها خوانده شده، بازداشت شدند. ویدیو‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بسیاری از معترضان با استفاده از بلندگو‌ها و پرچم فلسطین شعار‌هایی برای حمایت از فلسطین سرمی‌دادند.

معترضان حامی فلسطین در دیگر کشور‌های غربی نیز شاهد دخالت و خشونت افسران پلیس بوده‌اند؛ این درحالی است که به اذعان مقام‌های غربی، این اعتراض‌ها به‌طور مسالمت‌آمیز برگزار می‌شوند.

سرکوب از سوی دانشگاه‌ها

البته سرکوب معترضان تنها از طریق افسران پلیس انجام نمی‌شود؛ بلکه مقام‌ها با وضع قوانینی اقدام به محدود کردن اعتراض‌ها می‌کنند. 

به‌عنوان نمونه، دانشگاه‌های سراسر آمریکا از ماه قبل در حال برنامه‌ریزی برای اعمال قوانین سخت‌تر جهت محدود کردن اعتراض‌ها در پی بازگشت دانشجویان از تعطیلات تابستانی بودند؛ این تلاشی برای جلوگیری از آنچه در ترم گذشته طی تظاهرات علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه رخ داد، است؛ اعتراض‌های مسالمت‌آمیز دانشجویان از ابتدا با سرکوب از سوی پلیس همراه بود. 

به‌گفته وال‌استریت ژورنال، مدیران دانشگاه همچنین در حال بررسی مستقر کردن افسران امنیتی با داشتن اختیار برای بازداشت دانشجویان هستند.

دانشجویان، اساتید و فعالان هشدار می‌دهند که این سیاست‌ها آزادی بیان را به خطر می‌اندازد، در تضاد با ماموریت موسسه‌های آموزشی برای بحث و تبادل نظر است، خطر تشدید تنش‌ها در دانشگاه‌ها را به‌همراه دارد و ممکن است با تعهد‌های تحت قانون اساسی مغایر باشد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *