صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

روی دیگر شور و شوق آغاز مدارس؛ دغدغه‌ها و مشکلات دانش‌آموزان و والدین در سال‌تحصیلی جدید

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۴۳۰۵
در این گزارش به گفت‌وگو با تعدادی از دانش‌آموزان و والدین و بررسی دغدغه‌هایشان از جمله امکانات آموزشی مناسب، قیمت بالای نوشت افزار، مشکلات سرویس مدارس استثنایی و دشواری امتحانات نهایی و کنکور پرداخته شده است.

خبرگزاری میزان - هر سال با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس خیابان‌های شهر و مراکز آموزشی جان تازه‌ای می‌گیرد و شور و شوق علم آموزی دوباره در دل‌ها زنده می‌شود، اما در کنار این همه شور و امید تعدادی از والدین و دانش‌آموزان با دغدغه‌ها و چالش‌هایی مواجه هستند. در این گزارش به گفت‌وگو با تعدادی از دانش‌آموزان و والدین و بررسی دغدغه‌های‌شان پرداخته شده است.

امکانات آموزشی نامناسب و شلوغی کلاس درس 

مادر یک دانش‌آموز پایه اول ابتدایی درباره دغدغه هایش همزمان با سال تحصیلی جدید گفت: مدارس کشور باید امکانات آموزشی بهتر و بیشتری نظیر آزمایشگاه، زمین بازی، میز و صندلی مناسب‌تری داشته باشند. کلاس‌های درس کوچک است و در کلاس بیش از ۳۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و دانش‌آموزان در میز‌ها به صورت ۳ نفره می‌نشینند و میز‌ها و صندلی‌ما نیز قدیمی است و برخی از کلاس‌ها نیز کولر ندارند.

 قیمت بالای نوشت افزار

مادر یک دانش‌آموز دیگر نیز ضمن گلایه از قیمت بالای نوشت افزار گفت: برای خرید لوازم مدرسه مورد نیاز حدود ۴ میلیون تومان هزینه کردم.

مشکلات سرویس مدارس استثنایی 

مادر یک دانش‌آموز مدرسه استثنایی نیز درباره دغدغه هایش همزمان با سال تحصیلی جدید گفت: در رابطه با سرویس مدرسه فرزندمان با مشکلاتی مواجه هستیم و از آنجایی که از منطقه ما فقط فرزند من به این مدرسه می‌رود به ما گفتند که سرویس ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به دنبالش می‌آید، برایم سخت است او را در این ساعت برای رفتن به مدرسه آماده کنم چرا که فرزند دیگری نیز دارم و از طرفی دیگر ساعت کار مدرسه ۷ و ربع است و ما بیرون مدرسه معطل می‌شویم.

یک مادر دیگر نیز توضیح داد: از آنجایی که وضعیت تعدادی از دانش‌آموزان استثنایی به گونه‌ای است که مادر باید همراه فرزندش به مدرسه بیاید اتاقی برای مادران در مدرسه در نظر گرفته شده، اما شرایط اتاق مادران در مدرسه مناسب نیست و در فصل سرما گرمایش مناسبی ندارد.

کمبود امکانات در خوابگاه مدارس 

یک دانش‌آموز پایه یازدهم اهل شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی نیز بیان کرد: ما روستایی هستیم و در خوابگاه زندگی می‌کنیم و یکی از مشکلاتمان این است که با تعداد زیادی از دانش‌آموزان دریک اتاق هستیم و گاهی ۱۰ نفر در کنار یکدیگر در اتاق زندگی می‌کنند و این در حالیست که تعدادی از دانش‌آموزان تفاوت سنی و پایه‌ای دارند و نمی‌توانند با هم درس بخوانند و موقع خاموشی دچار مشکل می‌شوند. همچنین با وجود اینکه مدرسه ما از همه مدارس امکانات بیشتری دارد در مواردی به دلیل کمبود امکانات در آزمایشگاه دچار مشکل می‌شویم.

 هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی فشار بسیار زیادی از تحمل می‌کنیم

یک دانش‌آموز دیگر گفت: برای عملکرد خوب در کنکور سراسری نیاز به یک کتابخانه مناسب در خوابگاه داریم و کتابخانه کوچک خوابگاه پاسخگوی نیاز ما نیست، ما احتیاج به کتاب‌های بیشتری برای کنکور داریم. امتحانات نهایی سال گذشته پایه دهم بسیار سخت بود و بسیاری از دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند. ما هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی فشار بسیار زیادی از تحمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *