صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان مرکز خوزستان از موسسه نگهداری کودکان بی سرپرست در اهواز بازدید کرد

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۴۲۳۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز خوزستان در راستای تحقق و صیانت از حقوق عامه در موسسه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در اهواز حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت و مشکلات این موسسه قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- امیر خلفیان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان به همراه ناصری معاون خود، به منظور بررسی مشکلات و ارزیابی سطح کیفیت ارائه خدمات و پیگیری و رفع دغدغه‌های مطرح در این حوزه و در راستای تحقق و صیانت از حقوق عامه از موسسه نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا فاقد سرپرست موثر گلشن آل طا‌ها واقع در اهواز که یکی از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شش الی ۱۲ سال است، بازدید کرد.

خلفیان در این بازدید ضمن صحبت با تعدادی از کودکان و شنیدن خواسته‌ها و تشویق و ترغیب آنان به کسب موفقیت در تحصیل، اظهار داشت: از لحاظ اخلاقی، کرامت انسانی، شرعی و قانونی ضرورت دارد که به این کودکان کمک شود و در دادستانی با جدیت پیگیر موانع و مشکلات این کودکان خواهیم بود.

وی بر تقویت و توسعه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی با هدف جامعه پذیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست به منزله نهاد خانواده تلقی می‌شود و شایسته است تا برنامه‌های آن فراتر از بحث‌های نگهداری، مولفه‌های بازسازی اجتماعی و جامعه‌پذیری همراه با ارائه الگو‌های رفتاری را در بر بگیرد و با اولویت اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان افزود: یاری نیازمندان و اهتمام به حل مشکلات آنان براساس آموزه‌های دینی و اخلاقی دارای پاداش معنوی و اجر آخروی است و نباید مردم از این اقدام خیرخواهانه دریغ کنند.

خلفیان در این بازدید با قدردانی از مسئولین و مددکاران، موسسه گفت: تلاش و فعالیت در این حوزه یک فضیلت پر برکت و اقدامی انسان دوستانه است که هدف از آن تربیت انسان‌های خداشناس، مومن، مفید و تاثیرگذار در جامعه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *