صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکمیل خط ریلی رشت - آستارا به شرط جذب بار ضرورت دارد

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۴۱۵۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور گفت: باید شرایط مناسب عبور کالا و تسهیل تردد از طریق خط ریلی رشت - آستارا را در داخل کشور ایجاد کنیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهر سازی، خیراله خادمی در واکنش به ضرورت ساخت مسیر ریلی رشت - آستارا با وجود راهگذر‌های موازی گفت: از طریق یک سری شبکه ریلی به شرق و غرب دریای خزر متصل هستیم و از طریق خط ریلی اینچه برون و سرخس به شرق دریای خزر متصل هستیم، اما در غرب دریای خزر اتصال به کشور جمهوری آذربایجان از طریق خشکی نداریم و خط ریلی رشت - کاسپین نیز که چند ماه قبل افتتاح شد به دریای خزر متصل است که برای بهره برداری از آن و حمل کالا باید زیرساخت‌های لازم حمل و نقل ترکیبی را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال به شبکه بین المللی راه‌ها از طریق جمهوری آذربایجان و روسیه یک ضرورت است بیان کرد: باید اطمینان به جذب بار از طریق خط ریلی رشت - آستارا داشته باشیم که این امر از طریق گفتگو با کشور‌های همسایه باید بررسی شود.

خادمی ادامه داد: میزان جابجایی بار میان روسیه، هند و اروپا زیاد است و عبور کالا از مسیر ایران نیز کوتاه و ارزان است، اما باید شرایط مناسب عبور کالا و تسهیل تردد را در داخل کشور ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: اگر عبور بار از هنگام ورود تا هنگام خروج از کشور، زمان منطقی نداشته باشد مطمئنا صاحبان بار تمایلی به عبور کالا‌های خود از ایران نخواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به طور مثال اگر بار روسیه از مسیر‌های دیگر ۵ روزه به مقصد برسد، اما با عبور از ایران ۱۰ روز طول بکشد، مطمئنا روسیه مسیر جایگزین را انتخاب می‌کند چراکه حمل و نقل ترکیبی باید اقتصادی باشد و زمان و قیمت تخلیه و بارگیری نیز باید منطقی باشد، اما در حال حاضر در مسیر ریلی اینچه برون عبور بار کم است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *