صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‎فرد برگزار شد

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۴۰۶۳
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‎فرد در دانشگاه تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری صدا و سیما؛ نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‎فرد در دانشگاه تهران برگزار شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سوره قلم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم سوگند‌های فراوانی دارد گاهی به قرآن سوگند یاد می‌کند و گاهی شخصیت‌های برجسته را مورد سوگند قرار می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اگر خداوند متعال می‌خواستند اهمیت قلم، دانش و نوشتن را در ادبیات قرآن کریم تبیین کنند زیباتر، گویاتر و رساتر از این سوگند راهی نداشت در جامعه بشری، مدرسه پیامبر مدرسه قلم است، مدرسه کتاب است، مدرسه تولید علم و دانش، سلاح پیامبر قلم است برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و مسلمین به غلط نگاشته‌اند تمام جنگ‌های پیامبر (ص) دفاعی بوده است و در مقابل تهاجم دشمن ایستادند، اما دل‌های بشریتو اندیشه انسان را، قلم و علم و معرفت فتح کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی،فرد، اظهار کرد: به تعبیر علامه طباطبایی این کریمه مبارکه حکایت از اهمیت قلم و نگارش دارد. قلم مورد سوگند است یعنی‌ ای مردم قلم احترام دارد، نگارش و کتابت در مدرسه قرآن بسیار باارزش است لذا دانشگاه قرآن، دانشگاه تهران احترام دارد این است که مدرسه فیضیه به عنوان نماد اسلامی تعریف می‌شود، زیرا قلم و کتابت در مدرسه قرآن، محور و اساس اقتدار است.

امام جمعه موقت تهران، عنوان کرد: پیامبر اسلام به قلم و دانش سوگند که تو نماد دانش هستی و در قله‌های بلند معرفت ایستاده‌اند آن‌ها که این شخصیت استثنایی تاریخ را متهم به واژه‌های پوچ و تهی می‌کنند به خوبی می‌دانند که او مظهر و نماد علم و دانش است کلیدی‌ترین و محوری‌ترین آیه قرآن این کلام نورانی است.

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: جامعه بشریت نباید یک حرکت بدون علم و معرفت داشته باشد اگر انسان به این قله عقلانیت رسید خداشناس و پیامبرشناس می‌شود و در محضر قرآن کریم حاضر می‌شود.

وی بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که در سایه نعمت ویژه‌ای که خدا به تو عنایت کرده تو برگزیده‌ترین انسان و عقل اول هستی. در نگاه علمای اسلامی پیامبر عقل اول و علی (ع) به اعتراف اهل سنت عقل ثانی است و پیامبر در قله دانش است..

در حال تکمیل ....



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *