صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

کلاف سردرگم مارسکا با ۲ جین ستاره؛ استارت سانچو در چلسی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۴۰۴۹
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
تیم فوتبال چلسی در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت که یکی از آن‌ها یعنی جیدون سانچو به تازگی وارد ترکیب آبی‌ها شد.

خبرگزاری میزان - جیدون سانچو در انتقالی پر سروصدا و در حالی که سوالات زیادی را برای هواداران چلسی به وجود آورد طی قراردادی قرضی از تیم منچستریونایتد به آبی‌های لندن پیوست. پیش از او بازیکنانی از جمله مارک گیو، پدرو نتو و ژائو فلیکس قبلاً قرارداد بسته بودند و اکنون کار برای سرمربی ایتالیایی سخت شده.

مدت زیادی طول نکشیده است که سانچو حداقل دیدگاه طرفداران را تغییر داده است. در اولین بازی چشم نواز، این بازیکن ۲۴ ساله از روی نیمکت بیرون آمد تا با یک نمایش عالی در پیروزی برابر بورنموث نقش داشته باشد و الهام بخش یک فصل خوب برای چلسی باشد. این همان عملکردی بود که تا حدودی توضیح داد که چرا باشگاه لندنی حاضر شد روی بازیکنی که دوران بدی را در اولدترافورد سپری کرده بود ریسک کند، اما همین عملکرد انتخاب انزو مارسکا را برای ترکیب تیمش دشوار کرد. حال سوال اینجاست؛ با وجود چنین مهره‌هایی چه کسی در تفکرات مارسکا جا دارد؟

ورود سانچو به چلسی در مورد استراتژی نقل و انتقالات آن‌ها و هم اینکه آیا این وینگر قادر به بازگشت به سطحی بود که یونایتد را متقاعد کرد تا سه سال پیش (۹۶ میلیون دلار) برای او بپردازد، سؤالاتی ایجاد کرد. البته این روز‌های اولیه است، اما این بازیکن با قاطعیت به هر شک و تردیدی در مورد توانایی و ارزش خود برای آبی‌ها در اولین بازی مقابل بورنموث پاسخ داد و الهام بخش تیم جدیدش برای پیروزی بود. سانچو که به‌عنوان تعویضی در نیمه دوم جایگزین نتو معرفی شد، در طول زمان دوم با دریبل‌های غیرقابل پیش‌بینی‌اش مدافعان حریف را عذاب داد و در دقایقی مانده به پایان بازی، پاس گل را برای کریستوفر انکونکو فراهم کرد.

سانچو در ۴۵ دقیقه حضورش در زمین، ۱۷ پاس در یک سوم پایانی انجام داد، در دو دوئل پیروز شد، دو خلق موقعیت ایجاد کرد و ۹۲ درصد دقت پاس را حفظ کرد. همه این‌ها و توپ ساده او برای ضربه زدن به ضربه مهم انکونکو، جایزه بهترین بازیکن مسابقه را برای او به ارمغان آورد، علیرغم اینکه او فقط نیمی از بازی را انجام داد. حال سوال اینجاست که آیا مارسکا می‌تواند مردی باشد که به طور مداوم بهترین نتیجه را از سانچو در لیگ برتر بگیرد؟ زمان مشخص خواهد کرد، اما این یک شروع امیدوارکننده و به دور از نمایش‌های ضعیف او در پیراهن منچستریونایتد بود.

سرمربی تیم فوتبال بورنموث پس از پیروزی بورنموث گفت: وقتی با او صحبت کردم قبل از پیوستن به ما این احساس را دارم که جیدون مردی است که به عشق نیاز دارد. همچنین می‌دانم که او می‌خواهد به بازیکنان نشان دهد که او در زمین است. برای من او فقط باید از فوتبال لذت ببرد. این دلیلی است تا در زمین نمایش خوبی از خود نشان دهد و لازمه آن این است که او خوشحال باشد. سپس نتیجه این ذهنیت را می توانیم در ساق های او مشاهده کنیم.

سانچو پس از این پیروزی گفت: این شگفت انگیز است که اولین بازی خود را برای چلسی انجام دهم و  به اوج برگردم من از اعتماد انزو بسیار سپاسگزارم. من برای این لحظه سخت کار کرده ام و خوشحالم که شانسم را به دست آوردم. او در پاسخ به این سوال که آیا این فرصتی است برای بازگشت به فوتبالش، افزود: بله همین است. من فصل گذشته پایانی عالی داشتم و توانستم با دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشه باشم و پس از آن به خودم گفتم برای خلق یک فصل رویایی با یک تیم بزرگ پا به مسابقات می‌گذارم. این اولین بازی من است تا چلسی را به پیروزی برسانم و بدیهی بود که تمام تلاشم را به کار بگیرم تا این اتفاق را رقم بزنم.

در نهایت، انتخاب‌های مارسکا طبق اصول پیش برود، اگرچه نقل و  انتقالات تابستانی چلسی در بهترین حالت بیش از حد بود، اما آن‌ها توانسته اند یک حمله مهیب با عمقی زهر دار را برای رقابت در چندین جبهه جمع آوری کنند. شما فقط می‌توانید فرض کنید که این یک بازی طولانی مدت است و هر یک از اعضای خط حمله به عنوان افراد دارای پتانسیل بالا و زیر ۲۵ سال در نظر گرفته می‌شوند. این موضوع می تواند یک آینده نگری بزرگ برای آبی های لندن باشد.

در کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد پیکربندی هجومی مارسکا روان خواهد شد و او قادر خواهد بود تا بهترین ترکیب را انتخاب کند و بازیکنان نیز در این امر کار سختی دارند تا با رقابت تنگاتنگ خود را در تفکرات این سرمربی ایتالیایی بگنجانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *