صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امسال هم خبری از سوپرکاپ و جام حذفی والیبال نیست

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۴۰۲۳
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
با تایید رییس سازمان لیگ والیبال و به دلیل حضور دو تیم ایرانی در جام باشگاه‌های جهان خبری از برگزاری سوپرکاپ و جام حذفی نخواهد بود.

خبرگزاری میزان - لیگ برتر والیبال ۱۴۰۳ از یازدهم مهرماه شروع خواهد شد و در حالی که پیش از این محسن ترابی، رییس سازمان لیگ والیبال خبر از برگزاری سوپرکاپ و نخستین دوره جام حذفی را داده بود، اما شنیده‌ها حاکیست با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای تصمیم مسئولان سازمان لیگ، رقابت‌های سوپرکاپ و جام حذفی در سال ۱۴۰۳ همانند سالیان اخیر برگزار نخواهد شد.

در واقع صعود دو تیم فولاد سیرجان و شهداب یزد به جام باشگاه‌های والیبال جهان به عنوان نماینده‌های قاره آسیا دلیل عدم برگزاری جام حذفی ۱۴۰۳ است، چرا که طبق برنامه قرار بود مسابقات جام حذفی در حدفاصل نیم فصل اول و دوم برگزار شود، اما به دلیل برگزاری جام باشگاه‌های جهان در همین تاریخ و حضور دو تیم شهداب یزد و فولاد سیرجان در جام باشگاه‌های جهان، امکان برگزاری جام حذفی میسر نیست. 

ترابی، رییس سازمان لیگ والیبال در واکنش به عدم برگزاری جام حذفی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود جام حذفی از سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۶ تیم و متشکل از ۱۳ تیم لیگ برتری و ۳ تیم داوطلب از دسته یک و از حدفاصل نیم فصل اول و دوم شروع شود، اما باتوجه به صعود دو نماینده ایران (شهداب یزد و فولاد سیرجان) به جام باشگاه‌های جهان و همزمانی این مسابقات با جام حذفی، برگزاری جام حذفی میسر نشد. حتی پیشنهاد شد تا این دو تیم در دور نخست جام حذفی استراحت کنند و از دور دوم وارد مسابقات شوند، اما واقعا فشردگی سفر‌ها و بازی‌های امکان حضور در جام حذفی را برای بازیکنان شهداب و سیرجان دشوار می‌کرد و از آنجایی که بیشتر ملی‌پوشان در این دو تیم حضور دارند، دوست نداشتیم فشار بیش از حد منجر به مصدومیت‌های ناگهانی ناشی از خستگی شود و ترجیح دادیم جام حذفیدار سال آینده با برنامه‌ریزی بهتری برگزاد شود.

همچنین رقابت‌های سوپرکاپ که پیشتر قرار بود یک هفته پیش از آغاز لیگ و با شرکت ۴ تیم برتر سال گذشته برگزار شود با بدعهدی تیم‌ها و شهر‌های میزبان برگزار نخواهد شد. از همین رو رییس سازمان لیگ در واکنش به لغو سوپرکاپ، گفت: در ابتدا قرار بود باشگاه‌های فولاد سیرجان میزبان سوپرکاپ باشد، اما مدیران این باشگاه اعلام کردند به دلیل حضور در جام باشگاه‌های آسیا امکان میزبانی ندارند. سپس به یزدی‌ها پیشنهاد میزبانی دادیم، اما مسئولان این باشگاه به دلیل میزبانی از جام باشگاه‌های آسیا و هزینه‌های بالا از میزبانی سوپرکاپ کنار کشیدند و در نهایت حتی مدیران باشگاه شهرداری ارومیه هم میزبانی سوپرکاپ را قبول نکردند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *