صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

شیرآقایی: از جوانگرایی در تیم ملی ساندا پشیمان نیستم/ به‌خاطر ۱۰۰ گرم طلا را از همتی گرفتند و به ووشوکار چینی دادند

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۳۸۷۹
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی ساندا گفت: اینکه گفته می‌شود سطح فنی رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا پایین بود را اصلا قبول ندارم.

کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جوان‌گرایی در تیم ساندا، از پیشرفت فنی همه ملی‌پوشان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: عملکرد تیم ساندای مردان را باید به تفکیک اوزان مختلف بررسی کنیم، چون بازیکنان شرایط متفاوتی نسبت به هم داشتند، اما در مجموع تیم من خیلی جوان بود و با این حال از نظر فنی پیشرفت را در بین تمام ملی‌پوشان دیدم.

وی افزود: علی خورشیدی که بازیکن باسابقه ما بود، بعد از افتی که سال گذشته داشت، امسال خیلی خوب بود و همه را امیدوار کرد و با شایستگی طلا گرفت. به غیر از خورشیدی، سایر ملی‌پوشان ساندا کم تجربه بودند و تا به حال در قهرمانی آسیا شرکت نکرده بودند، اما از شرایط فنی آن‌ها راضی هستم.

همتی در فینال همه کار کرد و حقش طلا بود

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: سهیل موسوی بازی قابل قبولی ارائه داد، اما می‌توانست بهتر باشد و با اختلاف بیشتری مقابل حریف چینی راند‌ها را به پایان برساند و همین اختلاف کم شرایط را برایش سخت کرد.

شیرآقایی افزود: امیرحسین همتی با ۱۸ سال سن عملکرد خیلی خوبی داشت. او چون در سن رشد بود در ۳ ماه اخیر یک وزن بالاتر آمد و در ۶۰- کیلوگرم رقابت کرد و با اینکه تمام رقیبانش از او باتجربه‌تر بودند، نمایش کم نقصی داشت. امیرحسین در بازی فینال مقابل سانداکار چینی همه کار کرد و به گواه اکثر کسانی که بازی را دیدند، داور وسط بازی را مدیریت کرد تا حریف چینی از امتیاز مساوی استفاده کند و فقط بخاطر ۱۰۰ گرم وزن بیشتر طلا را از همتی گرفتند و به ووشوکار چینی دادند.

عبدالهی و فرهادی آینده درخشانی دارند

وی افزود: در اوزان ۶۵ و ۷۰ رضا عبدالهی و محمد فرهادی که هر دو نخستین تجربه برون مرزی خود در رده بزرگسالان را داشتند، در نیمه نهایی شکست خوردند. بزرگترین دلیل اینکه کمتر از حد و اندازه خود ظاهر شدند، همین بی تجربگی بود، اما آن‌ها آینده درخشانی دارند.

سرمربی جوان تیم ملی درباره دو وزن سنگین تیمش تصریح کرد: در اوزان ۸۵ و +۹۰ که محمدرضا ریگی و محمد نصیری حضور داشتند و نخستین تجربه قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتند، بدون اینکه حتی یک راند را واگذار کنند به مدال طلا رسیدند که کار بزرگی است.

برای ۷ مدال طلا تیم را به قهرمانی آسیا اعزام کردم

شیرآقایی درباره میزان رضایت خود از تیمش گفت: من برای ۷ مدال طلا تیم را به قهرمانی آسیا اعزام کردم و هرچند خیلی توقع منطقی و درستی نبود، اما باید همیشه به فکر بهترین بودن باشیم. داستان داوری و مسائل دیگر همیشه وجود داشته، اما دنبال بهانه نیستم و مطمئنم توان بچه‌ها بیشتر از این‌هاست و در آینده نسل خیلی خوبی از راه خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد ورزشکاران در برخی اوزان کم بود و سطح رقابت‌ها را تحت تاثیر قرار نداد، افزود: اینکه برخی‌ها می‌گویند سطح رقابت‌ها پایین بود را قبول ندارم، چون یکی از باکیفیت‌ترین رقابت‌های ووشو در آسیا را تجربه کردیم که تمام مدعیان قاره کهن حضور داشتند. وقتی سهمیه بندی وجود دارد، برخی کشور‌ها نمی‌توانند در تمام اوزان حضور داشته باشند و این دیگر دست ما نیست. هم سطح رقابت‌ها بالا بود و هم حتی یک رقیب آسان هم در این مسابقات ندیدم.

تغییر نسل باید اتفاق بیفتد

سرمربی تیم ملی ساندا درباره اینکه آیا از جوانگرایی پشیمان است، گفت: تغییر نسل باید اتفاق بیفتد و من از این جوانگرایی پشیمان نیستم. این فرصت بزرگی برای بچه‌ها بود که در ۲، ۳ سال آینده ثمره این کار را خواهیم دید. هدف ما بازی‌های آسیایی است و جوان‌هایی داریم که در حال کسب تجربه هستند و تا به بازی‌های آسیایی برسند، بسیار باتجربه خواهند شد.

شیرآقایی ادامه داد: ما هنوز باتجربه‌هایی مثل یوسف صبری، محسن محمد سیفی، افشین سلیمی و شجاع پناهی را در اختیارداریم و به این نفرات، جوانتر‌ها را هم اضافه می‌کنیم و با تمام پتانسیل موجود به بازی‌های آسیایی می‌رویم. بدون تعارف برای پیشرفت تیم نیاز به اردو‌ها و مسابقات مختلف داریم تا تیم را آماده کنیم. فدراسیون ووشو تنهاست و امیدوارم مسئولان ورزش به ما توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم روز به روز بهتر شویم.

سرمربی تیم ملی ساندا در پایان خاطرنشان کرد: تمام ملی‌پوشان مثل خواهر و برادر کنار هم بودند تا این نتایج کسب شود و این مدال‌ها را به تمام خانواده بزرگ ووشو تقدیم می‌کنم. یک موضوع را هم درباره تالو بگویم که فرشاد عربی به عنوان سرمربی شبانه روز تلاش کرد و هزارم امتیاز باعث شد تیم تالو در قهرمانی آسیا مدال نگیرد، اما مطمئن باشید آینده برای تالوی ایران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *