صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفتگو|

سالگرد حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور اهواز؛ حمایت غرب و صهیونیسم از تروریست‌ها

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۳۸۷۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره هدف اقدام‌های تروریستی قرار گرفته و در این میان شمار زیادی از هم‌وطنانمان به شهادت رسیده‌اند، اما آنچه همگان بر آن متفق‌القول هستند، این است که گروه‌های تروریستی از سوی کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند.

خبرگزاری میزان - ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در اشکال مختلف، در سال‌های اخیر تلاش‌های خود را برای مبارزه با این پدیده مرگ‌بار به‌همراه رسیدگی به نیاز‌های قربانیان و بازماندگان تروریسم پیش برده است.

حوادث و اقدام‌های تروریستی علیه ایران در طول تاریخ ۴۶ ساله انقلاب بار‌ها تکرار شده، اما برای حامیان این اقدام‌ها نتیجه‌ای درپی نداشته است.

استکبار جهانی در برابر این فعالیت‌های تروریستی، نه‌تنها هیچ واکنشی از خود نشان نداده، بلکه از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است. 

مرور حادثه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ اهواز

یکی از اقدام‌های تروریستی که در سال‌های گذشته رخ داد، حادثه تروریستی رژه نیرو‌های مسلح در اهواز بود.

تروریست‌ها طی این اقدام کور تروریستی مردم عادی، سربازان و جانبازان حاضر در این رژه را به رگبار گلوله بستند.

 

این حمله حدود ساعت ۹ صبح روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در بلوار قدس اهواز، محل رژه نیرو‌های مسلح رخ داد. 

تروریست‌های مسلح که پیش از اجرای این مراسم در پشت محل برگزاری رژه کمین کرده بودند، حدود نیم‌ساعت پس از آغاز مراسم، مسیر رژه یگان‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و غیرنظامیان را که برای تماشای رژه در محل حضور داشتند، به رگبار گلوله بستند. 

در این حادثه چندین نفر از غیرنظامیان و نیرو‌های نظامی شهید و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند که در جان‌باختگان یک کودک ۴ ساله نیز حضور داشت. 

شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید سیدحسن سواری و شهید محمد افچنگی ازجمله شهدای این حادثه بودند. 

ادعاهای حقوق بشری غرب کذب است

در همین رابطه امیر جهانگیری‌نژاد، پدر شهید میلاد جهانگیری‌نژاد در گفت‌وگو با میزان درباره نحوه شهادت فرزندش، گفت: زمانی که پسرم در حال بازگشت از رژه بود، تروریست‌ها از داخل پارک به او و دیگر افراد حاضر در صحنه حمله کردند؛ میلاد در همان درگیری اولیه به شهادت رسید. 

به‌گفته پدر وی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد از سربازان وظیفه‌ای بود که در مراسم رژه شرکت داشت. 

وی با اشاره به سابقه حمایت‌های غرب از تروریسم، اظهار کرد: گروه‌های تروریستی از سوی کشور‌های عمدتا غربی پشتیبانی می‌شوند؛ ما به همین دلیل در دادگاه از کشور‌هایی مانند دانمارک و آمریکا طرح شکایت کردیم. 

 

 

جهانگیری‌نژاد در بخشی دیگر با بیان اینکه ادعا‌های کشور‌های غربی مبنی بر دفاع از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی کذب کامل است، عنوان کرد: این کشور‌ها خود در اقدام‌های تروریستی دست دارند، اما ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

جهانگیری‌نژاد، اضافه کرد: ایران کشوری است که نه‌تنها برای خود، بلکه برای دیگر کشور‌ها نیز به‌دنبال صلح است؛ کشور‌های غربی به‌طور مداوم سعی دارند که ایران را بد جلوه دهند؛ اما این کشور‌ها باید بدانند که به اهداف خود نخواهند رسید.

پدر شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، گفت: فرزند من به شهادت رسید و حال من آماده‌ام؛ تردیدی وجود ندارد که در هرجایی که قرار باشد به وطنمان خدشه‌ای وارد شود، من و امثال من آماده خواهیم بود. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت اقدام‌های گروه‌های تروریستی هستند

همچنین سیدحسین سواری، برادر شهید سیدحسن سواری در گفت‌وگو با میزان درباره نحوه شهادت برادرش در حادثه تروریستی اهواز، گفت: من در زمان این حمله تروریستی در محل حضور داشتم و برادرم در محل حادثه به شهادت رسید. 

سواری، می‌گوید: طرز تفکر تروریست‌ها وارداتی است؛ به این معنی که منشاء عقاید تروریستی این افراد و همچنین منبع تامین و حمایت از آن‌ها مشخص است.

 

 

وی تاکید کرد: به‌طور مشخص سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل پشت اقدام‌های گروه‌های تروریستی هستند؛ این اقدام‌ها بدون اجازه آمریکا، اسرائیل و متحدانشان انجام نمی‌شود.

برادر شهید سواری درباره ادعا‌های حقوق بشری حامیان تروریسم با اشاره به اینکه اقدام‌های تروریستی که انجام شده، ماهیت مدعیان حقوق بشر را افشا کرده است، افزود: با آنچه که در غزه می‌گذرد، همه جهانیان می‌دانند واقعیت کشور‌های غربی را به چشم دیده‌اند. 

برادر شهید سیدحسن سواری، گفت: برخی کشور‌های غربی و متحدان آن‌ها خود تروریست بوده و تروریست تولید می‌کنند. 

حمله‌های تروریستی از سوی کشور‌های خارجی حمایت می‌شوند

طیب افچنگی، برادر شهید محمد افچنگی نیز در گفت‌وگو با میزان درباره نحوه شهادت برادرش، گفت: برادرم در زمان حمله به دلیل اصابت گلوله مجروح شد و در ادامه و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. 

افچنگی با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی از سوی برخی کشور‌های خارجی حمایت می‌شوند، اظهار کرد: اگر حمایتی از خارج وجود نداشته باشد، این اقدام‌ها انجام نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعا تروریست‌ها از سمت آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند، بیان کرد: آمریکا و تروریست‌ها همواره اقدام‌های بزدلانه‌ای را علیه ایران انجام داده‌اند، اما این اقدام‌ها هیچگاه نمی‌توانند ما را تحت تاثیر قرار دهند. 

برادر شهید محمد افچنگی در پایان، گفت: حمله‌های تروریستی مانند حمله تروریستی اهواز، اقدام‌های بزدلانه‌ای هستند که با حمایت آمریکا و اسرائیل با هدف تضعیف کشورمان انجام شد؛ اما این اقدام‌ها برای آن‌ها موفقیت به‌همراه نخواهد داشت. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *