صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت سیستمی ۲۰ هزار اظهارنامه متروکه

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۳۸۵۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل ویژه استان تهران از اقدام جهادی برای ثبت سیستمی ۲۰ هزار اظهارنامه اموال متروکه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی، حسین اصغری مدیرکل ویژه استان تهران در جلسه شورای هماهنگی و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ از حضور مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت در این اداره کل تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: اموال تملیکی استان ظرفیت خوبی دارد و حجم فعالیت بالایی در آن صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه در اداره کل قم نیز مسئولیت دارم، در این استان با ۳ انبار روبرو هستیم، اما در تهران ۶۰ انبار تحت پلمپ در نقاط مختلف شهر داریم و همین غیر متمرکز بودن مشکلاتی را برای حفاظت و حراست از اموال ایجاد می‌کند.

اصغری با تاکید بر اینکه عمده نیروی انسانی این اداره کل شرکتی هستند خواستار کمک و حمایت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات شد و عنوان کرد: اموال تملیکی در وصول مالیات نقش دارد، اما سهم آن معلوم نیست و نادیده گرفته می‌شود. همه دستگاه‌ها از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی و تابعه باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: مشکلات بودجه‌ای در استان داریم و نیاز است نگاه ویژه‌ای به اموال تملیکی استان وجود داشته باشد.

سرپرست اداره کل ویژه اموال تملیکی استان تهران به پرونده‌های اموال متروکه پرداخت و یادآور شد: حدود ۲۷ هزار اظهارنامه متروکه گمرکی وجود داشت که در مدت کوتاهی ۲۰ هزار اظهارنامه را ثبت سیستمی کردیم. برخی مدیران گمرک واقعا زحمت کشیدند و تعامل خوبی برقرار شد که جای تشکر دارد. در سه سال اخیر این حجم از پرونده ثبت نشده بودند و در حال حاضر به سمت رسیدگی به پرونده‌ها پیش می‌رویم.

در این جلسه علیرضا نورالهی مدیرکل مالیات شرق تهران با بیان اینکه در برخی زمینه‌ها با مدیران هم درد هستیم، افزود: باید به شما (مدیرکل ویژه اموال تملیکی استان تهران) بابت این حجم از فعالیت و تعداد نیروی انسانی اندک احسنت بگویم و تقدیر کنم.

همچنین برخی مدیران منطقه‌ای گمرک و مالیات به تبادل نظر و طرح مسائل مشترک پرداختند و سپس از انبار‌های اموال تملیکی بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اموال تملیکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *