صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آرش لهونی اولین استاندار جوان و اهل سنت مناطق کردنشین

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۳۸۴۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
همزمان با هفته وحدت، رئیس جمهور به یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرد و آرش زره‌تن لهونی، از جوانان اهل سنت به عنوان استاندار کردستان منصوب شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پاد، صبح امروز فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت اعلام کرد که آرش زره‌تن لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان انتخاب شده است. لهونی اولین استاندار انتخاب شده در دولت وفاق است که انتصاب او همزمان با هفته وحدت موجب استقبال اکثریت هموطنان اهل سنت کشور شده است. این انتصاب همچنین باتوجه به سن آرش لهونی، با استقبال جوانان نیز مواجه شده است.

استاندار جوان کردستان اولین استاندار کُرد اهل‌سنت این استان است. رئیس جمهور پزشکیان، پیش‌تر و در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز تاکید کرده بود که باید یک استاندار اهل سنت و برای استان‌های سنی نشین کشور انتخاب شود. پیش از پزشکیان با انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، برای اولین بار یک جوان کرد اهل سنت را به ترکیب اصلی هیات دولت وارد کرده بود که این انتصاب نیز مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

آرش زره‌تن لهونی، متولد سال ۱۳۵۴ در پاوه و دارای مدرک دکترای اقتصاد بین‌الملل است که امروز با حکم اسکندر مومنی، وزیر کشور و و موافقت هیات وزیران به عنوان استاندار کردستان منصوب شد. او پیش‌تر نماینده مردم اورامانات، جوانرود و پاوه در مجلس شورای اسلامی بود و به عنوان یکی از فعال‌ترین نمایندگان در کمیسیون‌های اقتصادی نظیر برنامه و بودجه و تلفیق شناخته می‌شود. فرمانداری جوانرود، عضویت در شورایعالی جمعیت هلال احمر، مدیرعاملی جمعیت هلال احمر استان کردستان، سرپرستی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر، عضویت در شورای اسلامی شهر سنندج، معاون امور اقتصادی استاندار کردستان و... از دیگر سوابق آرش زره‌تن لهونی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *