صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تصویب بیش از یک‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار درخواست سرمایه‌گذاری خارجی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۳۸۱۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
تعداد ۷۶ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیئت سرمایه‌گذاری، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی و دومین جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در دولت چهاردهم، در ۲۷ شهریورماه برگزار شد.

این جلسه، به ریاست فکری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و با حضور اعضای هیئت سرمایه‌گذاری خارجی شامل سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، دبیر خانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان هواپیمایی کشور وسازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن خلیج فارس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شده است.

در این نشست، تعداد ۷۶ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنعت خودرو، صنعت دارو، مواد غذایی، ساختمان، گردشگری، حمل و نقل، خدمات و کشاورزی و از کشور‌های مختلف از جمله آلمان، هلند، کانادا، چین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، عراق، افغانستان، رومانی، کویت، ارمنستان، قزاقستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

این مقدار، بالاترین مقدار تصویب ماهیانه از نظر تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در یک جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی محسوب می‌شود.

در راستای تسریع و تسهیل فرایند صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری خارجی، هر ماه نشست هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود و در جلسه قبلی نیز ده‌ها درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *